کم‌آبی درد مشترک شهرک‌های صنعتی در کشور

کم‌آبی درد مشترک شهرک‌های صنعتی در کشور

http://www.bananews.ir/معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از آنچه حمایت بی‌سابقه رئیس‌جمهور از مناطق کمتر توسعه‌یافته خواند تقدیر کرد و گفت: روحانی در همین راستا به‌منظور تحقق توسعه متوازن و ترغیب به ایجاد اشتغال در مناطق کمتر توسعه‌یافته، بسته‌های حمایتی کم‌سابقه‌ای برای این مناطق درنظر گرفته است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ علی یزدانی در گرمسار با بیان اینکه تمامی منابع داخلی و حتی محافل بین‌المللی بر این مهم تاکید دارند که رشد اقتصادی در ایران امیدوارکننده بوده اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که این رشد تا پایان امسال به بیش از پنج درصد برسد.

یزدانی ادامه داد: این پیش‌بینی رشد نشانه بسیار خوبی است و اگر این روند ادامه داشته باشد بی‌تردید کشور از این حالت رکود خارج می‌شود. وی افزود: اگر قرار است در کشور اعتباری در بخشی هزینه شود باید این هزینه باید در راستای منتفع شدن تولیدکنندگان و رونق این بخش باشد.

بانک‌ها تنها به‌دنبال سود بیشترند

معاون وزیر با طرح این پرسش که با اجرایی شدن هدفمندی یارانه‌ها آیا منابع حاصل از آن به صورت واقعی به سمت تولید رفته تصریح کرد: واقعیت این است که برخلاف اهداف از پیش تعیین‌شده این اتفاق نیفتاد بلکه تولیدکنندگان از این ناحیه متحمل ضرر شده‌اند.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با انتقاد از سیستم بانکی کشور و بی‌توجهی آن به بحث تولید گفت: سیستم بانکی تنها بر مبنای دریافت سود بیشتر به اعطای تسهیلات روی می‌آورد و دیگر به این توجهی ندارد که این تسهیلاتی که ارانه می‌دهد در راستای کمک به تولید و یا در چهارچوب اقتصاد مقاومتی است یا خیر.

وی با اشاره به لزوم ایجاد رونق در فضای تولید خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم کشور از این رکود عبور کرده و به سمت رونق برود باید سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در این بخش جذب شود و تحقق این مهم تنها کار دولت نیست و مجلس با اصلاح قوانین و یا قوه فضایییه با کمک به تامین امنیت سرمایه‌گذاری می‌تواند در راستا نقش‌آفرینی کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اذعان به اینکه صنعت نیازمند حمایت همه قوا است گفت: باید به تولیدکننده کمک شود چرا که نمی‌توانیم نسبت به صنعتی که مجوز داده‌ایم بی‌تفاوت باشیم.
یزدانی به بازدید خود از شهرک‌های صنعتی گرمسار و آرادان اشاره و اضافه کرد: دولت تدبیر و امید مصوبات خوبی برای کمک به شهرک‌های صنعتی داشته است.

سهم ۵۰ درصدی گرمسار از قراردادهای سرمایه‌گذاری استان سمنان

وی با اشاره به لزوم توجه همزمان دولت به صنعت و محیط‌زیست خاطرنشا کرد: دولت مصوب کرده که پس از تصمیم به احداث شهرک‌های صنعتی و بعد از مصوبه مکان‌یابی بلافاصله ارزیابی دقیقی از مسائل زیست‌محیطی، وجود زیرساخت‌های لازم و... صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ۲۰ شهرک صنعتی در سطح استان سمنان وجود دارد افزود: ۵۰ درصد قراردادهای سرمایه‌گذاری کل استان سمنان در شهرستان گرمسار منعقد شده است و این نشاندهنده جاذبه بالای سرمایه‌گذاری در این شهرستان است.
رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین در خصوص درخواست یکی از شهرک‌ها جهت ساخت مدرسه وعده داد: زمین رایگان برای ساخت مدرسه در اختیار این شهرک قرار گیرد.

کم‌آبی مشکل مشترک تمام شهرک‌ها

وی از کم‌آبی به‌عنوان مشکل مشترک تمام شهرک‌ها نام برد و افزود: رفع این مشکل می‌تواند به رونق بیشتر در شهرک‌های صنعتی کشور کمک کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: یکی از مواردی که هم اکنون بسیار مورد توجه قرار گرفته ایجاد بنگاه‌های اقتصادی متوسط است که اتفاق خوبی در حوزه تولید است.

وی با اشاره به قوانین کشور در این بخش گفت: باید راه ایجاد و راه‌اندازی این بنگاه‌ها تسهیل شود و نباید هیچ مشکلی فرا روی‌ صاحبان این بنگاه‌ها باشد.

حمایت بی‌سابقه روحانی از مناطق کمتر توسعه‌یافته

یزدانی با تمجید از نگاه ویژه رئیس‌جمهور به توسعه کشور گفت: اخیرا هیئت امنای صندوق توسعه ملی به ریاست روحانی مصوبه‌ای داشته که در کل تاریخ بانکی ایران بی‌سابقه بوده است .

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران این مصوبه را در راستای حمایت دولت از مناطق کمتر توسعه‌یافته ارزیابی کرد و ادامه داد: در این مصوبه آمده که تسهیلات به بنگاه‌های زود بازده در مناطق کمتر توسعه‌یافته با نرخ هفت تا ۱۱ درصد ارائه شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از حمایت دولت از صادرات خبر داد و تصریح کرد: دولت یازدهم در قالب بسته‌های حمایتی خود از صادرات بنگاه‌های کوچک و متوسط، اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال از محل صندوق به این بنگاه‌ها اختصاص داده ضمن اینکه بانک صادرات هم ملزم شده که بیش از ۷۰ درصد از منابع خود را در اختیار این بنگاه‌ها قرار دهد.

 

ایسنا

    نظرات