پیش رونق مسکن در تهران/ ظرفیت بالای تسهیلات پذیری پایتخت

پیش رونق مسکن در تهران/ ظرفیت بالای تسهیلات پذیری پایتخت

http://www.bananews.ir/رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت که تهران مرحله پیش رونق مسکن را تجربه می کند و سایر شهرهای کشور هم به تبعیت از پایتخت، وارد این مرحله می‌شوند.

 به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ حسام عقبایی افزود: حجم معاملات مسکن در کشور از ابتدای سال تاکنون روند نزولی داشته است و در تمام ماه‌ها شاهد افت حجم معاملات مسکن نسبت به ماه گذشته بودیم.

وی اظهار داشت: در مهر ماه تعداد ۴۱ هزار و ۵۷۰ قرارداد خرید و فروش ثبت شده است درحالی که مهرماه سال گذشته این رقم ۸۰ هزار و ۲۸۰ قرارداد بود، به عبارت دیگر حجم معاملات در مهر ماه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گفته رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران، معدل حجم معاملات مسکن در کشور طی سالجاری کاهش یافته است اما امید می رود که رشد معاملات در تهران ابتدا به شهرهای بزرگ و بعد شهرهای کوچک منتقل شود.

عقبایی درباره وضعیت بازار مسکن در نیمه اول سالجاری، گفت: قیمت مسکن در شش ماهه ابتدایی سال افزایش محسوسی نداشته است و پیش بینی می‌شود که تا پایان سال ۹۵ هم قیمت‌ها رشد نکند.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه عمده متقاضیان مسکن مصرفی هستند، بازار ظرفیت افزایش قیمت ندارد و تا اواخر بهار و تابستان سال آینده هم امکان افزایش قیمت وجود ندارد ضمن اینکه جهش و رشد نامتعارف هم تجربه نخواهیم کرد.

این مقام مسئول گفت: بازار مسکن تهران در شرایط پیش رونق است و هم اکنون مرحله رونق را تجربه نکرده ایم البته پس از تهران، بازار مسکن شهرهای بزرگ و سپس شهرهای کوچک بهبود می یابد.

عقبایی با اشاره به میانگین پایین معاملات مسکن در کشور، افزود: باید منتظر اثرگذاری بازار تهران بر شهرهای دیگر باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه اینکه قدرت خرید، درآمد عمومی و ظرفیت پذیرش تسهیلات پایتخت نشینان بیشتر از ساکنان دیگر شهرهاست حجم معاملات در آن نسبت به سایر استان ها بیشتر است.

 

مهر

    نظرات