آلودگی‌های تهران به گرمسار نمی‌رسد

آلودگی‌های تهران به گرمسار نمی‌رسد

http://www.bananews.ir/رئیس حفاظت محیط‌زیست شهرستان گرمسار گفت: وضعیت هوا در شهرستان گرمسار ناسالم نیست و با توجه به اینکه از فردا شاهد ناپایداری هوا در این منطقه خواهیم بود، ذرات محدودی هم اگر وجود داشته باشد، به کمک جریان هوا وضعیت بهتر خواهد شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ حبیب دارپرنیان اظهار کرد: با وجود نزدیکی گرمسار و ایوانکی به تهران، سنجش ذرات محیطی در این شهرستان نشان می‌دهد که وضعیت هوا در شهرهای این شهرستان پایدار بوده و از نظر آلایندگی‌ها مشکل جدی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آلودگی‌های تهران به گرمسار نمی‌رسند افزود: اگر قرار بود آلودگی در شهرستان در این شرایط وجود داشته باشد قاعدتا باید امروز اوج آلودگی بود که خوشبختانه در مرز هوای سالم قرار داریم و هنوز هوا در این شهرستان ناسالم نیست.با ناپایداری هوا در این شهرستان که از فردا آغاز می شود خطر افزایش آلودگی ها نیز وجود ندارد.

وی ادامه داد: بر اساس شاخص PSI مشکل جدی در آسمان این شهرستان نیست و چه از نظر co2و چه از نظر so2 و دیگر آلاینده‌ها مشکلی شهروندان شهرستان را تهدید نمی‌کند.

رئیس حفاظت محیط‌زیست شهرستان گرمسار با بیان اینکه تعامل خوبی بین محیط‌زیست و هواشناسی وجود دارد تصریح کرد: در حال حاضر هر روز آلایندگی هوا مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد و چنانچه خدای ناکرده احتمال خطر هوای ناسالم وجود داشته باشد به سرعت به سمع مردم خواهد رسید.

دارپرنیان با بیان اینکه پایداری جو هوا در این شهرستان از فردا تغییر می‌کند، گفت: با این تغییرات شرایط شهرستان نیز به سمت بهبودی بیشتر حرکت می‌کند.

وی با اشاره به وجود چندین شهرک صنعتی در این شهرستان افزود: علاوه بر وجود واحدهای صنعتی متعدد و چندین شهرک صنعتی، عبور خودروها در محور پرتردد تهران-گرمسار ممکن است که در بلندمدت به ایجاد آلودگی‌هایی در جو منطقه بی‌انجامد که با ناپایداری هوا در روزهای آینده پیش‌بینی می‌شود این خطر هم رفع شود.

همچنین عباسعلی دامنگیر، مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر هیچ‌کدام از شهرستان‌های این استان در وضعیت هشدار و یا ناسالم قرار ندارند.

وی از سنجش ذرات محیطی و رصد مداوم وضعیت آلودگی‌ها در این استان خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه استان سمنان از این نظر مشکل جدی ندارد.

مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان یادآوری کرد: وضعیت هوا و آلودگی‌های احتمالی از طریق دستگاه سنجش آلودگی و پرتابل سنجش ذرات محیطی به‌صورت مداوم رصد و اندازه‌گیری می‌شود و چنانچه این وضعیت به مرز ناسالم نزدیک شود حتما به اطلاع مردم خواهد رسید.

 

ایسنا

    نظرات