مردم را نگران نکنیم؛ هر زلزله دارای خرد لرزه‌هایی است

مردم را نگران نکنیم؛ هر زلزله دارای خرد لرزه‌هایی است

http://www.bananews.ir/مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه، مردم را نگران نکنیم، گفت: هر زلزله به تبع خود دارای خرد لرزه‌هایی است و خوشبختانه در مورد زلزله اخیری که با مقیاس چهار ریشتر در تبریز رخ داد، خسارتی گزارش نشده است.

 به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ خلیل ساعی در توصیه‌ای به مردم تبریز اظهار کرد: مردم باید در چنین مواقعی آرامش خود را حفظ کرده و با آموزش در این راستا خود را برای برخورد با چنین رویدادهایی آماده کنند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش در حوادث غیرمترقبه بسیار مهم و با اهمیت است، بیان کرد: با آموزش می‌توان تا حدودی تلفات ناشی از حادثه را کاهش داد.

ساعی تاکید کرد: حداقل ۵۰درصد افراد می‌توانند با آموزش خود را در برابر تلفات ناشی از زلزله ایمن کرده و به دیگران نیز در این راستا کمک کنند، ما نیز در تلاش هستیم تا مردم آموزش‌های لازم را فرابگیرند.

وی با اشاره به ۱۵ آذر که روز مانور زلزله است، خاطرنشان کرد: زمانی صدا وسیما، آموزش و پرورش، هلال احمر و ... آموزش‌هایی را در خصوص آمادگی در خصوص وقوع زلزله را می‌دهند، مردم باید به تبع آن به آموزش‌ها اهمیت داده و فرزندان خود را نیز به فراگیری آن تشویق کنند.

وی توصیه کرد: مردم با آموزش ساختارهای موجود در خانه‌ی خود را عوض کرده و مکان‌های امن را نیز شناسایی می‌کنند و همچنین مردم از نصب تابلوهای سنگین بالای تخت‌خواب‌ها و گذاشتن دکورهای سنگین در خانه خودداری کرده و در نتیجه با آمادگی و خونسردی بیشتری با وقایع برخورد می‌کنند.

گفتنی است، زمین لرزه‌ای به بزرگی چهار ریشتر در ساعت هفت و پنج دقیقه صبح امروز در تبریز به وقوع پیوست.

 

ایسنا

    نظرات