پلمب ۲۱ واحد تولیدکننده مصالح ساختمانی غیراستاندارد در کردستان

پلمب ۲۱ واحد تولیدکننده مصالح ساختمانی غیراستاندارد در کردستان

http://www.bananews.ir/معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: طی ۷ ماه سپری شده از سال جاری ۲۱ واحد تولید کننده مصالح ساختمانی غیراستاندارد در استان کردستان پلمب شده‌اند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ امیر قادری در دومین جلسه کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات با محوریت مصالح ساختمانی برگزار شد، اظهار کرد: ساخت و سازهای ایمن و حفظ سرمایه‌های ملی، یک وظیفه مهم است و باید با حساسیت روی این مسئله تأکید کرد.

امیر قادری افزود: همه دستگاه‌ها مکلفند به وظایف خود به شیوه صحیحی عمل کنند و با همدیگر هماهنگی داشته باشند، ضمن اینکه خود مردم نیز باید حساس شوند و خرید مصالح ساختمانی را از هر جایی انجام ندهند.

وی خاطرنشان کرد: باید نظارت جدی و دقیقی توسط دستگاه‌های ذیربط بر روی کیفیت مصالح ساختمانی انجام شود و هر واحدی که قادر به تولید مصالح استاندارد نیست، باید تعطیل شود.

معاون استاندار کردستان یادآور شد: این کار باید از شهرداری‌های سطح استان آغاز شود و همه بویژه شهرداری‌ها باید مصالح استاندارد تولید کنند، چرا که باید منابع دولتی و سرمایه‌های مردم را با استفاده از مصالح مناسب و استاندارد حفظ کرد.

قادری تصریح کرد: حضور آزمایشگاه در تمامی واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی یک الزام است و واحدهای بدون آزمایشگاه نباید اجازه فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت نظام مهندسی در این راستا استفاده شود، تأکید کرد: نظام مهندسی باید به انجام وظایف خود در خصوص مسئله استانداردسازی به درستی عمل کند.

معاون استاندار کردستان تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های دولتی باید فقط از واحدهای تولیدکننده مصالح ساختمانی استاندارد خرید کنند و این یک تکلیف و ضرورتی برای همه است.

قادری افزود: سال گذشته ۱۱ واحد و طی ۷ ماه سپری شده از سال جاری نیز ۲۱ واحد تولیدکننده مصالح ساختمانی غیراستاندارد در استان کردستان پلمب شده‌اند و پلمب چند واحد غیراستاندارد دیگر نیز در دست اقدام است.

همچنین در این جلسه استاندارد قیر و آسفالت به عنوان استاندارد اجباری به سازمان استاندارد کشور پیشنهاد شد.

جلسه بعدی کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات استان کردستان، قرار است با توجه به اهمیت مسئله استانداردسازی آسانسورها به این مهم اختصاص یابد.

 

ایسنا

    نظرات