۹۰۸ واحد مسکن مهر فاقد متقاضی و عارضه‌دار در استان اردبیل

۹۰۸ واحد مسکن مهر فاقد متقاضی و عارضه‌دار در استان اردبیل

http://www.bananews.ir/سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۹۰۸ واحد مسکن مهر در استان اردبیل فاقد متقاضی و عارضه داراست که به دنبال راهکاری برای حل مشکل و فروش این واحدها هستیم.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir محبوب حیدری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه ستاد مسکن استان اردبیل که در محل استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: کل سهمیه مسکن مهر استان اردبیل بیش از ۴۱ هزار واحد بوده که از این تعداد بیش از ۳۹ هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

وی گفت: یک هزار و ۷۰۰ واحد در قالب مسکن مهر ۹۹ ساله و ۴۵۵ واحد خود مالکین در مرحله تکمیل است.

حیدری تصریح کرد: در مجموع ۹۰۸ واحد مسکن مهر در این استان فاقد متقاضی و عارضه‌دار بوده و در کل یک هزار و ۲۴۲ واحد مسکن مهر مراحل پایانی تکمیل و بهره‌برداری را سپری می‌کند که با اتمام آن‌ها پرونده مسکن مهر استان اردبیل بسته خواهد شد.

سرپرست راه و شهرسازی استان اردبیل به آماده‌سازی مساکن مهر به‌ویژه محوطه‌سازی و آسفالت‌ریزی این مجتمع‌ها در شهرهای خلخال، مشگین‌شهر، نمین، نیر و اردبیل اشاره کرد و گفت: ما در دو شهرک شام‌اسبی و پیله‌سحران اردبیل منابع مورد نیاز و قیر رایگان را به شهرداری‌ها تحویل دادیم تا بحث آسفالت‌ریزی را انجام دهند اما با گذشت چندین ماه و سپری شدن فصل کاری هنوز این کار انجام نشده و این در حالی است که مجبوریم دوباره برای زیرسازی در فصل کاری سال آینده منابعی را در نظر بگیریم.

حیدری ادامه داد: از ۹ باب مسجد احداثی در مساکن مهر هشت باب تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است و یک باب نیز در حال اجراست و تمام تلاش ما بر این است تا بتوانیم زیرساخت‌های مورد نیاز را اعم از مسجد، کلانتری و مراکز بهداشتی در مجتمع‌های مسکونی مهر در سطح استان را فراهم کنیم.

وی از ساخت هفت باب مدرسه در مساکن مهر استان خبر داد و بیان کرد: چهار باب از این مدارس تکمیل و مورد افتتاح قرار گرفته و سه باب نیز در مرحله اجراست.

وی گفت: نیاز ضروری به احداث مدرسه در شهرک‌های اندیشه (پیله سحران) با استقرار ۴۰۰۰ واحد و ولی‌عصر (شام‌اسبی) ۲۰۰۰ واحد است و ما به شدت در این مناطق به احداث واحد آموزشی نیاز داریم.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: ضرورت دارد سایر دستگاه‌ها و نهادها راه و شهرسازی استان را در تأمین زیرساخت‌ها و تکمیل منابع مورد نیاز در سهولت تردد هم‌وطنان در این واحدهای مسکونی و مجتمع‌ها فراهم کنند.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات