ضرورت احصاء کم کاری مسئولان در رویارویی با آلودگی هوا

ضرورت احصاء کم کاری مسئولان در رویارویی با آلودگی هوا

http://www.bananews.ir/رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران از بی‌توجهی مسوولان به دلایل عمده آلودگی هوا گلایه کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ محمد حقانی با اشاره به جلسه کارشناسی کمیته محیط زیست شورای شهر که با موضوع آلودگی هوای پایتخت در فصل سرد سال برگزار شد، گفت: شهر تهران و شهروندان این روزها گرفتار دو آسیب عمده هستند. به‌گونه‌ای که مردم این کلانشهر با آلودگی هوا و آثار بر جای مانده آن دست و پنجه نرم می‌کنند و در عین حال چاره‌ای ندارند جز اینکه با وضعیت نابسامان ترافیک که همزمان با بارش برف و باران و لغزندگی خیابان‌ها به اوج خود می‌رسد کنار بیایند.

وی با بیان اینکه احصاء کم کاری دستگاه‌های اجرایی که در رویارویی با آلودگی هوا کوتاهی کردند ضرورت دارد، گفت: روشن است آلودگی هوا حاصل چه فرآیندی است و البته مردم می‌دانند که بخش زیادی از آلودگی هوا محصول کم‌کاری دستگاه‌هایی است که به جای انجام وظایف قانونی خود توپ را به زمین یکدیگر می‌اندازند.

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه افزایش بارگذاری در شهر تهران و متراکم‌تر کردن جمعیت این شهر پر تراکم باعث شده که مردم برای رفت و آمد در این شهر هر روز ده‌ها کیلومتر پیمایش کنند، گفت: متاسفانه مسوولان برای حل مشکلات آلودگی هوا، دلایل اصلی را فراموش کرده و به فرعیات چسبیده‌اند، به گونه‌ای که پیمایش زیاد و استفاده بی‌رویه سوخت‌های فسیلی از جمله دلایل عمده آلودگی هواست.

حقانی با بیان اینکه مصرف بی‌رویه سوخت‌های فسیلی توسط وسایل نقلیه آلاینده عامل اصلی آلودگی هوا است تصریح کرد: این موضوع مهمی است که توجه لازم به آن نمی‌شود و در شرایطی که در شهر تهران با محدودیت منابع مالی روبه‌رو هستیم باید به جای اجرای پروژه‌های غیرضرور و کم اهمیت، اولویت‌مان را توسعه حمل و نقل عمومی قرار داده و نسبت به گسترش مترو، اقدام کنیم.

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه وضعیت تهران بحرانی است و در میان این همه تصمیمات متفاوت و گاها متناقض دستگاه‌های تصمیم‌گیر و مجری که هر کدام ساز خود را می‌زنند مردم دچار سردرگمی شده‌اند، گفت: متاسفانه شاهدیم خودمان تبر به دست گرفته و در حال تیشه زدن به ریشه شهر، بنیان‌ها و ساختارهای شهری هستیم.

 

ایسنا

    نظرات