۵۰ درصد حوادث کار در بخش ساختمان روی می‌دهد

۵۰ درصد حوادث کار در بخش ساختمان روی می‌دهد

http://www.bananews.ir/مشاور عالی کانون کارگران کشور گفت: بیش از ۵۰ درصد از حوادث کارگران در کارهای ساختمانی اتفاق می افتد که در این راستا ارتقای سطح ایمنی محیط کار و ارائه آموزش و مهارت می تواند این حوادث را کاهش دهد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ عباس شیری درباره اهمیت حفظ سلامت کارگران هنگام کار عنوان کرد: بی توجهی به بهداشت حرفه ای کارگران نوعی مرگ خاموش است که هر ساله موجب مرگ کارگران در محیط کار می شود.

عضو هیأت مدیره کانون کارگران ساختمانی استان قم افزود: فعالیت های ساختمانی یکی از مشاغل سخت و زیان آور به شمار می رود، در سالهای قبل به ویژه تا سال ۱۳۹۳ آمار سوانح و حوادث ناشی از کار در استان قم بسیار بالا بود به طوری که در سطح کشور رتبه اول تا دوم را به خود اختصاص داده بودیم اما با تلاش های انجام شده و بازرسی های دقیق و همت انجمن صنفی و توجه به بهداشت حرفه ای و ایمنی محیط های کار این آمار به رتبه ۱۲ در کشور رسیده است.

شیری عنوان کرد: بازرسی دقیق از کارگاههای ساختمانی و آموزش به کارگران و کارفرمایان زمینه ساز ارتقای ایمنی این محیط ها بود و با این تلاش ها توانستیم بخش زیادی از حوادث ناشی از کار را کاهش دهیم خوشبختانه در این باره قوانینی نیز وجود دارد تا بهداشت حرفه ای مورد توجه باشد.

وی افزود: در استان قم بیش از ۲۱ هزار کارگر ساختمانی در سطح استان قم کارت مهارت را دریافت کردند که در این میان ۱۹ هزار تن از این کارگران نیز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی تصریح کرد:به همت انجمن های صنفی و کانون کارگری با بازرسی های در حال انجام در جهت شناسایی دیگر کارگران ساختمانی در قم به منظور بیمه شدن این عزیزان می باشیم که با پیگیری های در دست اقدام تمامی کارگران ساختمانی تا پایان سال بیمه می شوند.

عضو هیأت مدیره کانون کارگران ساختمانی استان قم با تاکید بر اهمیت آموزش در کارگران بیان کرد: در بازرسی های انجام شده از محیط های کار ساختمانی در میان کارگرانی که نه بیمه بودند و نه کارت مهارت داشتند ۶۰۰ نفر را شناسایی کردیم که به عضویت کانون کارگران در آمدند و بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی توانستند کارت مهارت دریافت کنند و از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند.

وی اظهار کرد: تشکل های صنفی کارگری نقش مهمی در ارتقای سطح کیفی زندگی کارگران دارد اگر این انجمن ها در کشور فعال نبودند تاکنون یک کارگر هم نمی توانست از مزایای بیمه برخوردار باشد.

شیری با بیان ضرورت به سطح زندگی و معیشت کارگری گفت: آسیب های اجتماعی همواره قشر ضعیف جامعه را تهدید می کند از این رو توجه به ارتقای سطح زندگی کارگری و معیشت کارگران می تواند بخش زیادی از مشکلات را حل کند.

وی تاکید کرد:معیشت کارگران و افزایش حقوق این قشر یکی از نیازهای مهمی است که باید مورد توجه دولت و مسئولان قرار بگیرد.

 

ایسنا

    نظرات