موافقت کمیسیون شوراها با "هوای پاک"

موافقت کمیسیون شوراها با "هوای پاک"

http://www.bananews.ir/عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت:‌ در جلسه امروز کمیسیون ، طرح افزایش تعداد نمایندگان طبق اصل ۶۴ قانون اساسی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ اصغر سلیمی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در این طرح موضوع افزایش ۴۰ نماینده مطرح شد و قطعا به واسطه بار مالی آن مورد تائید شورای نگهبان قرار نخواهد گرفت مقرر شد در جلسات آتی وزارت کشور و دولت نظر خود را در این خصوص اعلام کنند و منابع مرتبط با تامین بار مالی آن یا نحوه ارائه آن به مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: علاوه بر موضوع طرح افزایش تعداد نمایندگان بحث استفساریه قانون انتخابات که پیش از این دو بار از سوی شورای محترم نگهبان رد شده بود مجددا در کمیسیون مطرح شد و به این شکل اصلاح گردید که شورای نگهبان می‌تواند حداکثر تا ۲۰ روز پس از ثبت نام کاندیداها بر اساس قانون در خصوص صلاحیت‌ آن‌ها اظهار نظر کند و پس از پایان این مهلت مدارک و اسناد خود را باید در اختیار هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان قرار دهد تا در مورد صلاحیت افراد اعلام نظر کند.

وی افزود: این استفساریه برای طرح در جلسه علنی تقدیم هیأت رئیسه شد و در صورت رد مجدد آن از سوی شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع خواهد شد تا این مجمع در خصوص آن اعلام نظر کنند. همچنین کلیات لایحه هوای پاک نیز در کمیسیون شوراها به عنوان کمیسیون فرعی بررسی و به تائید رسید.

 

ایسنا

    نظرات