استفاده غیرمجاز از آب، برق و ... جرم است

استفاده غیرمجاز از آب، برق و ... جرم است

http://www.bananews.ir/سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از تصویب لایحه‌ای خبر داد که براساس آن استفاده غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز جرم تلقی می‌شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ حسن نوروزی اظهار کرد: در جلسه عصر امروز یک‌شنبه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس لایحه برخورد با استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز در پنج ماده به تصویب رسید. بر اساس این لایحه استفاده غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز جرم است و هر نوع تغییر کنتور که توسط افراد یا مامور مربوطه انجام گیرد نیز جرم است و برای آن مجازات شدیدی در نظر گرفته شد.

او افزود: به موجب این مصوبه کسانی که برای بار دوم نسبت به تغییر کنتور اقدام کنند از اشد مجازات برخوردار خواهند شد، هم‌چنین مقرر شد تا اجازه استفاده موقت از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز به تمامی کسانی که ساختمان‌های خود را غیرمجاز ساختند داده شود.

نماینده مردم رباط کریم یادآور شد: پس از تصویب قانون، شهرداری‌ها و وزارت جهاد کشاورزی موظفند که مانع ساخت و ساز غیرمجاز شوند، چرا که به آن‌ها اجازه استفاده از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز داده نخواهد شد. از این رو دستگاه‌های مربوطه باید وضعیت دستگاه‌های غیرمجاز فعلی را طی سه ماه تعیین تکلیف کنند.

نوروزی در پایان خاطرنشان کرد: به موجب این مصوبه، قلع و قمع یا ارائه جواز در مدت سه ماه مذکور باید مشخص شود، البته تمامی جرم‌های مربوط به مسائل مذکور در دادگاه رسیدگی خواهد شد.

 

ایسنا

    نظرات