کاهش ساعت کاری واحدهای شن و ماسه در روزهای آلوده هوا

کاهش ساعت کاری واحدهای شن و ماسه در روزهای آلوده هوا

http://www.bananews.ir/سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه واحدهای شن و ماسه به طور مرتب پایش می‌شوند گفت: این واحدها در روزهای بحرانی آلودگی هوا ساعت کاری خود را کوتاه‌تر می‌کنند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir محمد فریدی گفت: در شهرستان فیروزکوه واحدهایی که قابلیت آلایندگی هوا را دارند زیاد نیستند ولی چند واحد بزرگ صنعتی در این شهرستان داریم.

وی ادامه داد: دو واحد سیمان فیروزکوه و فراز فیروزکوه تقریبا هر روز پایش شده و مجهز به سیستم تصفیه آنلاین هستند. همچنین سیستم‌های آنلاین کار اداره محیط زیست را راحت‌تر کرده است و خروجی این واحدهای سیمان هر لحظه رصد می شود.

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه گفت: یک شرکت تامین ماسه ریخته گری در شهرستان فیروزکوه وجود دارد که هر روز کنترل می‌شود و با توجه به آلودگی هوای تهران در روزهای بحرانی تولید خود را کاهش داده و با ظرفیت کمتری کار می‌کنند.

فریدی با اشاره به اینکه یک واحد آسفالت در شهرستان فیروزکوه فیلتر استاندارد نداشت و چندین بار اخطاریه دریافت کرده بود گفت: این واحد آلاینده فعلا با دستور دادستان پلمب و تعطیل شده است.

وی درباره شناسنامه دار کردن واحدهای صنعتی گفت: ما در هنگام پایش واحدها تمامی مشخصات فنی، تعداد کارگرها، میزان فضای سبز و نوع آلایندگی آنها را یادداشت کرده و به اداره محیط زیست استان تهران ارائه می‌کنیم تا اداره حفاظت محیط زیست استان تهران آنها را شناسنامه‌دار کند.

 

ایسنا

    نظرات