۴۵۰۰ هکتار از اراضی حاشیه نشین تبریز به فضای سبز تبدیل می‌شود

۴۵۰۰ هکتار از اراضی حاشیه نشین تبریز به فضای سبز تبدیل می‌شود

http://www.bananews.ir/فرماندار تبریز گفت: با همکاری شهرداری تبریز و اداره کل راه و شهرسازی استان، برای اولین بار طرح حذف مناطق حاشیه نشین و بافتهای ناپایدار شهری در تبریز اجرا و ۴۵۰۰ هکتار از اراضی حاشیه نشین پس از تملک و انتقال سکنه به آپارتمان های احداث شده به فضای سبز تبدیل خواهد شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir رحیم شهرتی‌فر در جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان تبریز، با بیان این مطلب افزود: متأسفانه امروزه این ستاد میراث دار اشتباهاتی است که در گذشته روی داده و به دلیل نبود مدیریت واحد شهری و عدم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط، بخش قابل توجهی از مناطق زلزله خیز حاشیه شهر تبدیل به سکونتگاه‌های پرخطر و غیر ایمن شده است.

فرماندار تبریز حاشیه نشینی را ناشی از عدم آشنایی مردم به دانش فنی و اطلاعات اقتصادی برای خوداشتغالی دانست و گفت: متأسفانه تحقیق و پژوهش در سیستم‌های دولتی مغفول مانده و نظرات و پیشنهادات خارج از تشکیلات مورد توجه قرار نمی‌گیرد که حاصل این بی توجهی منجر به بروز تعداد قابل توجهی شغل کاذب در شهرها و مهاجرت روستاییان می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی در شهرها، خاطرنشان کرد : کسانی که معترض به مصوبه شورای عالی شهرسازی هستند خواسته یا ناخواسته از تخریب اراضی و گسترش حاشیه نشینی حمایت می کنند و دستگاه های ذیربط باید جلوی نیل به اهداف شخصی در این راستا را بگیرند.

فرماندار شهرستان تبریز در پایان از تمام کارشناسان، صاحب نظران، تشکل‌های مردم نهاد و فعالان بخش خصوصی خواست پیشنهادات و نظرات خود را درخصوص بازآفرینی شهر با لحاظ بومی سازی و الگوبرداری از آخرین دستاوردهای شهرسازی ارائه دهند تا دستگاه‌های اجرایی در برنامه‌ها و طرح‌های مرتبط خود از آن استفاده کنند.

 

ایسنا

    نظرات