هوای امروز تهران، ناسالم برای همه

هوای امروز تهران، ناسالم برای همه

http://www.bananews.ir/معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران اعلام کرد که کیفیت هوای امروز تهران در شرایط ناسالم برای همه افراد جامعه قرار دارد.

 

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ محمد رستگاری در این‌باره گفت: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفی هوای تهران ۱۵۳ و در شرایط ناسالم برای تمام افراد جامعه قرار دارد قرار دارد و در این در حالی است که حد شاخص استاندارد باید روی عدد ۱۰۰ باشد.

وی با بیان اینکه انتظار می­ رود این شرایط در روز شنبه کمابیش برقرار باشد، اضافه کرد:‌ توصیه می‌کنیم که شهروندان در این شرایط از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند.

همچنین احد وظیفه، مدیر پیش‌ بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اطلاعیه شماره ۱۰۳ هواشناسی که امروز صادر شده است، به ایسنا گفت:‌ طبق گزارش سامانه‌های سنجش آلودگی، میانگین ۲۴ ساعته گذشته شاخص کیفیت هوا در کلان شهر تهران در ساعت ۸ صبح جمعه ۱۵۲ بوده است، این وضعیت کم و بیش در غالب کلان‌شهرهای بزرگ و صنعتی مانند کرج، اصفهان، اراک، مشهد و تبریز نیز حاکم است که با توجه به حاکم بودن شرایط پایداری نسبی تا روز شنبه، انتظار می‌رود، شرایط نامطلوب کیفیت هوا در روز جمعه تداوم و افزایش غلظت آلاینده‌ها و ناسالم بودن هوا برای تمام گروه‌های سنی در کلان‌شهرها به ویژه تهران، البرز، اصفهان و مشهد طی روزهای جمعه و شنبه ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با شروع بارندگی در روز شنبه به تدریج کیفیت هوا به شرایط مطلوب بازگردد، اظهار کرد:‌ از این رو توصیه می‌شود در این مدت شهروندان تا حد امکان از خودروهای شخصی کمتر استفاده کرده و افراد آسیب‌پذیر شامل کودکان، سالمندان و بیماران تنفسی از تردد غیرضرور در فضای خیابان‌ها خودداری کنند.

 

ایسنا

    نظرات