وجود ۲.۸ میلیون مسکن روستایی غیرمقاوم در کشور

وجود ۲.۸ میلیون مسکن روستایی غیرمقاوم در کشور

http://www.bananews.ir/معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه تعدادی از واحدهای مسکن روستایی در کشور خالی از سکنه هستند که بخشی از آنها فصلی است، گفت: در حال حاضر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مسکن روستایی غیرمقاوم و ۶۰۰ هزار واحد کسری داریم.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ عزیزاله مهدیان در دومین دوره مسابقه عکس خانه روستایی با اشاره به اینکه باید سیمای روستاها کمتر به هم ریخته شود، گفت: باید کمتر سیمای روستاها را بر هم بریزیم اما یک بخش‌هایی از روستاهای کشور وجود دارند که زورمان به آنها نمی‌رسد.

وی افزود: مردم خودشان نقشه و مشخصات را که اتفاقاً درست طراحی شده‌ است در اجرا تغییر می‌دهند و به عنوان مثال در نمای ساختمان‌ها از سرامیک استفاده می‌کنند که این خود یک معضل بزرگ در روستاها است.

وی ادامه داد: کسانی که می‌توانند به داد سیمای روستاها برسند می‌توانند با زبان هنر و حتی با عکاسی این کار را انجام دهند. چرا که هنر می‌تواند در عمق وجود مردم تاثیر بگذارد.

به گفته وی اینکه اولین دوره مسابقه عکس خانه روستایی که در سال ۸۹ برگزار شد از معماران درخواست کردیم که یک مقدار ما را کمک کنند تا ارزش‌های معماری روستایی را نشان دهند.

مهدیان افزود: از عکاسان برای نشان دادن هنر مسکن‌های روستایی نباید صرفاً به سمت عکاسی از خانه‌های قدیمی برویم بلکه می‌توانند با عکاسی از خانه‌های جدید، ضعف‌ها را نیز نشان دهند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن درخصوص تعداد واحدهای مسکونی روستایی در کشور که غیر مقاوم هستند، گفت: در حال حاضر ۵ میلیون ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور داریم که از این تعداد ۲ میلیون ۸۰۰ هزار واحد مسکونی غیر مقاوم هستند که باید تا پایان سال ۱۴۰۵ ، ۳ میلیون واحد مسکونی نوسازی شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر علیرغم وجود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی، ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار در کشور داریم که این آمار نشان می‌دهد ۶۰۰ هزار واحد مسکونی کسری داریم.

 وی با اشاره به اینکه باید ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته و نوسازی شود تا این کمبودها جبران شود، گفت: ۲۸ درصد جمعیت کشور روستایی هستند اما باید اذعان داشت که تعدادی از واحدهای مسکونی روستایی در حال حاضر خالی از سکنه هستند که البته تعدادی از اینها به دلیل فصلی بودن خالی و تعدادی نیز به دلیل خشکسالی‌ها و ترک صاحبان آنها خالی از سکنه هستند.

 

فارس

    نظرات