کمتر از ۱۰ درصد ساختمان‌ها در کشور تحت پوشش بیمه هستند

کمتر از ۱۰ درصد ساختمان‌ها در کشور تحت پوشش بیمه هستند

http://www.bananews.ir/معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت گفت: کمتر از ۱۰ درصد ساختمان ها در کشور تحت پوشش بیمه هستند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir لطیفی در همایش ملی زلزله در بجنورد، با اشاره به اینکه مدیریت ریسک یکی از موضوعات خیلی مهم به هنگام مواجه با مخاطرات است، افزود: اما در کشور به این موضوع کمتر توجه شده است.

وی ادامه داد: بیمه کردن خانه‌ها یکی از موضوعاتی است که در مدیریت ریسک باید به آن توجه شود.

لطیفی با بیان اینکه ایران با ۱۸ مخاطره مواجه است که یکی از آن‌ها زلزله است، اظهار کرد: برای مدیریت هر مخاطره باید برای قبل و بعد از بروز آن برنامه ریزی‌های لازم وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه همچنان نگاه مقابله‌ای با مخاطرات در کشور وجود دارد و هنوز نگاه پیشگیرانه به وجود نیامده است.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت با تاکید بر اینکه آموزش به منظور مواجهه با مخاطرات یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه شود، بیان کرد: آموزش‌ها در کشور ارائه می‌شود اما هنوز پاسخگو نیست.

وی تاکید کرد: با مخاطراتی همچون زلزله نباید مقابله کرد بلکه باید همزیستی را در دستور کار قرار گرفت، این در حالیست که در برخی از مناطق کشور شاهد آن هستیم که مسکن‌های مهر در مسیر سیل ساخته شده‌اند.

لطیفی خاطرنشان کرد: هنوز بسیاری از خانه‌ها در مسیر رودخانه‌ها ساخته می‌شوند و بسیاری از طرح‌های توسعه‌ای و ساخت و سازها به سوی مناطق رانشی پیش می‌رود.

وی گفت: باید مطالعات لازم انجام شود تا ساخت و ساز در مناطق پرخطر انجام نشود.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت افزود: برنامه عملیات اضطراری هنوز غیر از وزارت بهداشت در سایر بخش‌ها تهیه نشده است و اگر این امر عملی شود، هر نهادی می‌داند که به هنگام بروز مخاطره چه وظیفه ای دارد.

 

ایسنا

    نظرات