همکاری ایران و کره در زمینه ساخت‌وساز و کاهش مصرف انرژی

همکاری ایران و کره در زمینه ساخت‌وساز و کاهش مصرف انرژی

http://www.bananews.ir/مرکز تحقیقات راه،‌ مسکن و شهرسازی و موسسه فناوری ساختمان و مهندسی عمران کره‌‌، تفاهم‌نامه مشترک همکاری را به منظور تبادل دانش، تحقیقات و تخصص در زمینه‌های زیرساخت، کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها، فناوری ساخت‌و‌ساز ساختمان، راه، مسائل حمل‌و‌نقل، آموزش و بخش‌های مربوطه امضا کردند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هدف از امضای این تفاهم‌نامه بین‌المللی که به امضای دکتر شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و رئیس موسسه فناوری ساختمان و مهندسی عمران کره رسید، فراهم‌کردن چهارچوبی برای تبادل دانش فنی و پتانسیل‌های دو مجموعه به منظور ارتقای برنامه‌های مشترکی که هر دو طرف از آ‌نها منتفع می‌شوند می‌باشد.

در این تفاهم نامه که در ۶ بند تنظیم شده است، مقرر شد که دو طرف در راستای گسترش سطح همکاری‌های متقابل، تبادل اطلاعات، فناوری و تخصص در زمینه‌های زیرساخت، کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها، فناوری‌های ساختمان‌سازی، فناوری انبوه‌سازی و صنعتی‌سازی ساختمان‌ها، راه‌ها، مسائل حمل‌و‌نقل و سایر موارد مرتبط به منظور ارتقای پتانسیل‌های هر دو طرف در حوزه‌های مرتبط، تحقیق در مورد چگونگی تطابق فن‌آوری‌های توسعه‌داده شده و بومی‌سازی‌ آنها و شیوه‌های انتقال فناوری، برنامه‌ریزی و اقدام نمایند.

طرفین این تفاهم‌نامه موظفند تا به منظور اجرای مفاد همکاری مطابق این تفاهم نامه، اجرای تحقیقات مشترک و ارائه مشاوره‌های فنی، تبادل اطلاعات فنی، تبادل متخصصان هر دو طرف، آماده‌سازی دفاتر تحقیق و توسعه و پشتیبانی فنی دفاتر تحقیق و توسعه را در دستور کار خود قرار دهند.

اجرای پروژه‌های مشاوره‌ای و همچنین برگزاری کنفرانس‌ها، کارگاه‌ها، جلسات و سمینارهای مشترک نیز از دیگر اشکال همکاری است که در این تفاهم‌نامه بر آن تاکید شده است.

خاطرنشان می‌شود اجرای همکاری‌های تحقیقاتی تحت این تفاهم‌نامه منوط به در دسترس بودن وجوه و افراد مناسب و قوانین قابل استفاده و مقررات هر کشور می‌باشد. همچنین این تفاهم‌نامه به مدت ۳ سال قابل اجرا بوده و در صورت توافق طرفین قابل تمدید می‌باشد.

    نظرات