بازدید وزیر راه از مسکن مهر پردیس

بازدید وزیر راه از مسکن مهر پردیس

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه‌های مسکن مهر پردیس، از فازهای ۵، ۹ قدیم و ۱۱ آن شهر بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت ساخت مسکن مهر و تامین زیرساخت‌های آن فازها، قرار گرفت.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irبه نقل از ایسنا عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، در بازدید از پروژه‌های مسکن مهر شهرجدید پردیس از فازهای ۵، ۹ قدیم و ۱۱ آن شهر بازدید کرد و از نزدیک پروژه‌های ساخته شده و در دست ساخت آن فازها را مورد ارزیابی قرار داد.

در این دیدار که احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی و محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید نیز حضور داشتند بازدید از واحدهای ساخته شده و همچنین بخشی از زیرساخت ها انجام شد.

آخرین وضعیت فاز ۹ قدیم پردیس

به گفته غفوری مدیرعامل شهر جدید پردیس، ساخت فاز ۹ قدیم شهر پردیس از سال ۸۹ آغاز شد.

غفوری گفت: این فاز شامل ۳۷۰۰ واحد مسکونی است که بخشی از آنها مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و ۷۰۰ واحد نیز تا پایان سال ۹۵ افتتاح می‌شود.

به گفته مدیرعامل شهر جدید پردیس، فاز ۹ قدیم تنها فازی است که خدمات آب و فاضلاب آن از طریق آب و فاضلاب استان انجام می شود.

وی عمده مشکلات این فاز را مانند سایر فازها، عدم طراحی اولیه برای تامین زیرساخت‌ها عنوان کرد و گفت: خاک این فاز بسیار سست است و برای تامین امنیت این فاز، دو استاد از دانشگاه صنعتی‌شریف انتخاب شده‌اند و به مشاور اجرایی طرح در این فاز برای مباحث ایمنی، مشاوره‌های مناسبی را ارائه می‌کنند.

آخرین وضعیت فاز ۵ پردیس

به گفته غفوری مدیرعامل شهر جدید پردیس، فاز ۵، پروژه ای ۶۲۳۲ واحدی است که واحدهای مسکونی آن عمدتا ۸۷ تا ۹۲ مترمربع هستند که با مشاعات به حدود ۱۰۲ متر می رسند. طبق برنامه ریزی تا پایان شهریور ۹۶ نیز ساخت تمامی آنها به اتمام خواهد رسید.

وی پیشرفت فیزیکی معابر و زیرساخت ها را ۳۰ درصد عنوان کرد و گفت: آورده متقاضیان در واحدهای فاز ۵ بین ۴۰ تا ۴۳ میلیون تومان است.

آخرین وضعیت فاز ۱۱ پردیس

به گفته مدیرعامل شهر جدید پردیس، فاز ۱۱ شامل ۳۳ هزار واحد مسکونی است که پیشرفت فیزیکی ساختمان ها در حدود ۹۰ درصد و پیشرفت فیزیکی آماده سازی زیرساخت های آن نیز در حدود ۵۰ درصد انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۵۰۰ واحد فاز ۱۱ شهر جدید پردیس، پیش تر، افتتاح شد از افتتاح ۶ هزار واحد فاز ۱۱ در خردادماه ۹۶ خبر داد و گفت: عمده مشکلاتی که در شهر جدید پردیس وجود دارد تامین خدمات زیربنایی و در برخی موارد روبنایی است که به همت دولت یازدهم ، بخش های عمده ای از آنها برطرف شده است.

شهر جدید پردیس یکی از شهرهای جدید است که ساخت مسکن مهر در آن در سال‌های پایانی دولت دهم کلید خورد و ساخت آن عملا به دولت یازدهم واگذار شد.

این در حالی است که ساخت مدرسه، مسجد، پاسگاه پلیس و دیگر مراکزی که برای شهر و توسعه آن ضروری است در طرح اولیه مسکن‌مهر دولت‌ قبل دیده نشد اما به همت دولت یازدهم که بر اندیشه محله‌محوری، شهرها را توسعه می‌دهد، ساخت آنها در دستور کار قرار گرفت.

افتتاح ششمین مدرسه از ۳۷ مدرسه‌ای که برای پردیس پیش‌بینی شده با حضور وزیر راه و شهرسازی در بازدید اخیر ایشان انجام شد.

    نظرات