انجام اقدامات ضربتی در کانون‌های فوق بحرانی گرد و غبار خوزستان

انجام اقدامات ضربتی در کانون‌های فوق بحرانی گرد و غبار خوزستان

http://www.bananews.ir/معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: با دستور معاون اول رییس جمهور یک شورای سه نفره تشکیل و اقدامات ضربتی برای کنترل ریزگردها با اولویت ۳۰ هزار هکتار کانون فوق بحرانی آغاز خواهد شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir فرامند هاشمی‌زاده با اشاره به جلسه مقابله با ریزگردهای استان که شب گذشته (۱۸ بهمن ماه) با حضور معاون اول رییس جمهور و وزرای نیرو و کشاورزی، استاندار خوزستان و سایر مدیران و نمایندگان استانی در ماهشهر برگزار شد، اظهار کرد:‌ معاون اول رییس جمهور در این جلسه با ملاحظه گزارش چشمه‌ها و کانون‌های گرد و غبار که ارائه شد، بر لزوم رفع مشکل گرد و غبار خوزستان تاکید کرده و با دستوری موکد مسئولیت کامل اجرای طرح کنترل کانون‌های گرد و غبار خوزستان را به وزارت جهاد کشاورزی واگذار کردند.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد شورایی سه نفره متشکل از وزیر جهادکشاورزی، ‌استاندار خوزستان و معاون سازمان برنامه و بودجه کشور تشکیل و اقدامات اجرایی تحت نظر این شورا با اولویت اجرای عملیات در ۳۰ هزار هکتار کانون فوق بحرانی و فوق خطر استان خوزستان آغاز شود. معاون اول رییس جمهور دستور دادند که این شورا به صورت ضربتی به جهت کنترل و مقابله با کانون‌های فوق بحرانی، اقدامات کوتاه‌مدت انجام دهند و برای کنترل سایر کانون‌ها نیز برنامه و طرح ارائه کنند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با بیان این‌که مطالعات تک تک کانون‌های گرد و غبار خوزستان انجام شده است، ‌تصریح کرد:‌ برای کنترل و مهار هر کانون یک برنامه خاص تدوین شده است. مالچ‌پاشی، پوشش گیاهی و آبی و نهال‌کاری و درختکاری از اقداماتی هستند که در این برنامه‌ها پیش‌بینی شده است.

هاشمی‌زاده با بیان این‌که ‌۳۰ هزار هکتار کانون فوق بحرانی گرد و غبار خوزستان بیشتر در جنوب شرق و غرب اهواز قرار دارند، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود با دستور ویژه معاون اول رییس جمهور، بخش عمده‌ای از کانون‌های گرد و غبار مهار شود.

 

ایسنا

    نظرات