اختصاص هزار میلیارد برای زیرساخت‌ها موتور مسکن مهر را روشن می‌کند

اختصاص هزار میلیارد برای زیرساخت‌ها موتور مسکن مهر را روشن می‌کند

معاون وزیر نیرو با اعلام خبر اختصاص هزار میلیارد تومان از اسناد خزانه به دو وزارتخانه مسکن و نیرو تصریح کرد: با این منابع که ۸۰۰ میلیارد آن به وزارت نیرو و ۲۰۰ میلیارد به وزارت مسکن تعلق دارد هم می توان بدهی های گذشته را تسویه و هم می توان موتور مسکن مهر را روشن کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir امیرکمالی در دومین جلسه شورای تامین مسکن استان البرز، که در استانداری البرز برگزار شد، گفت: طبق برآورد سال ۹۳ حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار واحد مسکن مهر غیر خود در سراسر کشور وجود دارد که ۷۳ هزار و ۵۰۸ واحد سهم استان البرز است.

وی افزود: برای تکمیل زیرساخت های مسکن مهر در کل کشور به پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز است.

وی به میزان این رقم در استان البرز اشاره کرد و اعلام کرد: برای تکمیل زیرساخت های مسکن مهر در البرز ۳۵۰ میلیارد تومان نیاز است که ۱۴۰ میلیارد آن به برق منطقه‌ای مربوط است.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات مالی که در این گریبانگیر دولت بود از ۳۵۰ میلیارد منابعی که البرز نیاز داشت فقط ۱۵ میلیارد تومان تامین شد.

وی با اعلام خبر اختصاص هزار میلیارد تومان از اسناد خزانه به دو وزارتخانه مسکن و نیرو تصریح کرد: با این منابع که ۸۰۰ میلیارد آن به وزارت نیرو و ۲۰۰ میلیارد به وزارت مسکن تعلق دارد هم می‌توان بدهی‌های گذشته را تسویه و هم می توان موتور مسکن مهر را روشن کرد.

امیرکمالی در پایان اعلام کرد: بنابراین مشکل مالی برای تامین زیرساخت های آب ، برق ، فاضلاب و .. مسکن مهر وجود ندارد.

ایسنا

    نظرات