رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی با هدف حفظ جان و مال مردم

رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی با هدف حفظ جان و مال مردم

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: نظارت بر ساخت‌وسازها و رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی و معماری با هدف حفظ جان و مال مردم، از مهم‌ترین وظایف نظارت عالیه است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، فرهاد فرزانه در راستای انجام نظارت عالیه ماده ۳۵ قانون نظام‌مهندسی بر ساخت‌وسازها توسط اداره کل راه و شهرسازی استان، تعداد قابل‌توجهی ساختمان و پروژه‌های در حال ساخت مورد بازرسی قرار گرفته و در هر پروژه سعی بر آن بوده است که ضمن بازرسی میدانی و بررسی نقشه‌ها و مجوزهای ساخت، بازبینی جامعی از پروژه به عمل آید.

وی ادامه داد: در ورای بازدیدهای میدانی به عمل آمده در صورت ملاحظه تخلف در ساخت‌وساز موجود، ضمن بررسی، موضوع پیگیری شده و موارد تخلف به شورای انتظامی سازمان نظام‌مهندسی استان و شهرداری‌ها انعکاس داده شده است.

وی یادآور شد: در صورت لزوم، با توجه به اهمیت موضوع و امکان بروز خطرات جانی و مالی سریعاً دستور تعطیلی کارگاه و معرفی مهندسین پروژه به شورای انتظامی توسط این اداره صادر شده است.

فرزانه عنوان کرد: بازرسین نظارت عالیه ماده ۳۵ اداره نظام‌مهندسی ساختمان و فناوری‌های نوین ساخت در صدد است با تأکید بر مؤلفه‌های علمی و عملی به صورت موازی، بستر تحقق هر چه بیشتر مقررات ملی ساختمان را فراهم سازد.

وی با بیان این مطلب که نظارت عالیه ماده ۳۵ بر ساخت‌وساز پروژه‌های مسکونی در سطح استان و همچنین پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل راه و شهرسازی موجب بهبود کیفیت نظارت‌ها بر مراحل مختلف ساخت‌وساز توسط مهندسین ناظر و مجری شده است، گفت: شاهد این امر، رشد چشمگیر گزارش‌های تخلف ارسالی مهندسین ناظر و مجری به مراجع صدور پروانه ساختمانی است.

وی همچنین بیان کرد: پیگیری‌های نظارت عالیه ماده ۳۵ قانون نظام‌مهندسی، جهت اخذ مدارک ساختمان‌های بازدید شده در شهرستان‌ها منجر به افزایش دقت در مستندسازی گزارش‌های تخلف، گزارش‌های مرحله‌ای مهندسین و مدارک پروژه توسط واحدهای نظام‌مهندسی شهرستان‌های بهار، لالجین و صالح‌آباد و ملایر شده است.

امید است با افزایش نظارت عالیه شاهد رشد و گسترش رعایت مقررات ملی ساختمان در سطح استان باشیم.   

نظرات