ایجاد رشته‌های دانشگاهی، مرتبط با حوزه صنعت و کارآفرینی باشد

ایجاد رشته‌های دانشگاهی، مرتبط با حوزه صنعت و کارآفرینی باشد

استاندار زنجان تاکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های مدون و مناسب و نیز با ایجاد و توسعه رشته‌های دانشگاهی مرتبط با حوزه صنعت و کار آفرینی، باید گام‌های موثری در ارتقای سطح علمی کشور برداشت.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان، اسدلله درویش‌امیری در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان و اعضای هیئت امنای این دانشگاه، افزود: برای ایجاد انگیزه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی، باید علاوه بر توسعه دانشگاه به لحاظ کمی و فراهم کردن امکانات و ساماندهی اعضای هیئت علمی، به ارتقای کیفیت آموزشی نیز توجه شود.

وی با بیان اینکه استان زنجان در صنعت برق، الکترونیک، نساجی و فولاد در شرایط مطلوبی قرار دارد و این صنایع جزو صنایع شاخص استان به‌شمار می‌آید، ادامه داد: با راه‌اندازی برخی واحدهای صنعتی از قبیل فاز ۲ طرح توسعه توتون صنعت سلطانیه با ایجاد یک‌هزار فرصت شغلی و نیز راه‌اندازی مجتمع فولاد ابهر با اشتغال ۲ هزار نفر در سال آینده، بیش از ۱۰ هزار شغل جدید در استان زنجان ایجاد خواهد شد.

استاندار زنجان، ایجاد حس رقابت و ارتقای کیفیت در دانشگاه‌ها را امری ضروری دانست و گفت: با ظرفیت‌سازی و ایجاد رشته‌های کاربردی باید در راستای تربیت نیروی انسانی مهارتی، متخصص و ماهر به ویژه در حوزه صنعت تلاش کرد.

درویش‌امیری، تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی را برگرفته از هوشمندی، بصیرت و تدبیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دانست و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۶۱ با وجود کاستی‌های فراوان در بخش آموزش عالی کشور، با شجاعت و درایت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تاسیس شد تا زمینه تحصیل و آموزش جوانان در ایران فراهم شود و نیازی به اعزام نیروهای جوان داخلی به مراکز دانشگاهی خارج از کشور وجود نداشته باشد.

وی همچنین ضمن گرامی‌داشت ماه رجب و ولادت سراسر معرفت و معنویت حضرت علی (ع) در این ماه ارزشمند، بر ضرورت الگوگیری از این امام بزرگوار تاکید کرد و گفت: باید از امیرالمومنین (ع) همواره درس تواضع، اخلاق، تعهد، بندگی، صبر، بیان حقایق، شجاعت و وفای به عهد آموخت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان نیز در این دیدار، تاسیس و توسعه رشته‌های علوم‌پزشکی را یکی از اولویت‌های اصلی این دانشگاه دانست و گفت: با توجه به وجود متقاضیان فراوان و جدیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تاسیس رشته‌های علوم‌پزشکی و تحصیلات تکمیلی، اقدامات اساسی در این راستا صورت گرفته است، به طوری که برای تاسیس ۷ رشته علوم‌پزشکی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد قدم‌های ویژه‌ای از سوی دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان برداشته شده است.

یدالله رجایی اظهار کرد:با افزایش رشته‌های جدید علوم‌پزشکی و تحصیلات تکمیلی و استفاده از ظرفیت موجود باید برای درآمدزایی تلاش‌هایی انجام داد.

وی به افق و چشم‌اندازی که در راستای رسیدن به اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت نظام آموزشی در قالب برنامه ۵ ساله ترسیم و تدوین شده است، اشاره کرد و افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان، از تاسیس ۱۸ شرکت دانش‌بنیان و ارائه ۶۲۶۸ مقاله از سوی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌های مختلف در سطح استان خبر داد و گفت: با توسعه شرکت‌های گردشگری، توریستی و جهانگردی، تاسیس مرکز تحقیقات سرب و روی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری می‌توان از ظرفیت استان زنجان در حوزه‌های مختلف استفاده کرد.

رجایی به ایجاد شهرک فناوری آزاد در استان زنجان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به تایید هیئت امنای دانشگاه آزاد، بخشی از زمین سایت امام (ره) دانشگاه آزاد واحد زنجان به ایجاد شهرک فناوری آزاد و تاسیس واحدهای صنفی، خدماتی، گردشگری و فناوری اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد دانشجویان استان زنجان در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند، یادآور شد: ۱۷ هزار و ۶۵۰ نفر در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۱۰ هزار نفر در مقاطع کاردانی و کارشناسی، ۷ هزار نفر در دوره‌های کارشناسی ارشد و ۶۵۰ نفر نیز در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان تصریح کرد: تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ۶۴۴ نفر است، به طوری که در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان زنجان در دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارند.

رجایی یادآور شد: نسبت استاد به دانشجو در سطح دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان زنجان، یک به ۲۷ است.

    نظرات