آغاز دور جدید پایش زیست محیطی صنایع پاکدشت

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت از اجرای گشت و پایش ویژه زیست محیطی و بازدید از تعدادی از صنایع شاخص و موثر شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۹۶ دور جدید پایش واحدهای صنعتی شهرستان آغاز شده است و عملکرد این واحدها مورد ارزیابی و پایش کارشناسان محیط زیست قرار می‌گیرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ عزیز میکاییلی افزود: این بازدیدها و پایش‌ها شامل بررسی وضعیت زیست محیطی و نحوه رعایت قوانین و الزامات زیست‌محیطی می‌شود و در صورت مشاهده تخلف زیست‌محیطی تذکرات لازم با صدور و ابلاغ اخطاریه زیست‌محیطی به صنایع متخلف اعلام و در صورت عدم اقدام مثبت، طبق قوانین و «مقررات ملاک عمل»برخورد خواهد شد.

میکاییلی در ادامه گفت: کارشناسان اداره محیط پاکدشت ضمن پایش واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی اقدام به ۹ مورد نمونه‌برداری شیمی و میکروبی از خروجی فاضلاب صنایع فلزی، کشتارگاه‌های طیور، صنایع غذایی و شهرک های صنعتی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این نمونه برداری‌ها به صورت دوره‌ای و مستمر به منظور کنترل آلایندگی خروجی فاضلاب و پساب انجام می‌شود،اظهارکرد: اعلام نظر کارشناسی در خصوص عملکرد سیستم تصفیه فاضلاب‌های این صنایع پس از انجام آزمایش‌های میکروبیولوژی و فیزیکوشیمیایی صورت می‌گیرد.

براساس گزارش سایت اداره محیط زیست استان تهران، میکاییلی در پایان گفت: در سال ۹۵ بیش از ۱۸۰۷ مورد از صنایع، معادن، مراکز خدماتی و صنوف مورد پایش زیست محیطی این اداره قرار گرفتند.

ایسنا

    نظرات