بهبود ۳۵ درصدی شرایط محیط‌های کارگری در کشور

بهبود ۳۵ درصدی شرایط محیط‌های کارگری در کشور

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بهبود ۳۵ درصدی شرایط محیط‌های کارگری خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ محمد اصابتی در حاشیه همایش ایمنی و سلامت محیط و کار که صبح امروز در بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه ۳۵ درصد از بازرسی‌های وزارت کار در زمینه نظارت بر شرایط کاری کارگاه‌ها انجام شده است، اظهار کرد: طی ۴ سال اخیر بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بازرسی توسط بازرسان کار انجام شده و یک میلیون و ۵۰ هزار ابلاغیه برای کارفرمایان صادر شده است. در حال حاضر شرایط کاری ۳۵ درصد نسبت به سال های گذشته بهبود یافته است.

وی درخصوص وضعیت اشتغال اتباع خارجی در کشور نیز گفت: در سال‌های اخیر بین دستگاه‌های مختلف پروانه اشتغال اتباع خارجی مورد توجه قرار گرفته و در نتیجه شرایط کاری آنها ۱۵ درصد بهبود یافته است. همچنین در مورد مشاغل سخت و زیان‌آور می‌توان گفت که شرایط کاری آنها ۱۰ درصد بهبود یافته است.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین اضافه کرد: در زمینه پیشگیری از حوادث کار، ما در قالب تدوین قوانین و مقررات بیش از ۶۰ آیین‌نامه مصوب و در روزنامه رسمی منتشر کردیم و طبق آن کارگر و کارفرما باید از این آیین‌نامه‌ها تمکین کنند.

اصابتی ضمن اشاره به کاهش ۲۱ درصدی حوادث ناشی از کار در کشور ادامه داد: در گذشته میزان حوادث کار ۴۸ درصد گزارش شده بود که این رقم در سال ۹۵ به ۳۹ درصد کاهش یافته است. محیط کاری مانند کارگاه‌ها در کلانشهر تهران خطرناک است و حوزه نظارت وزارت کار طبق قانون  محدود به حوزه کارگاهی، تولیدی و صنعتی است.

ایسنا

نظرات