آمادگی برای فعال سازی ۲۰ خط تولید فناوری‌های نوین مسکن صنعتی

آمادگی برای فعال سازی ۲۰ خط تولید فناوری‌های نوین مسکن صنعتی

www.bananews.irتهران - نماینده یک شرکت ساختمانی بلژیک در تهران گفت: براساس برنامه‌ریزی به منظور ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی با فناوری‌های نوین و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی امکان ایجاد ۲۰ خط تولید فراهم شده است.

به گزارش بنا نیوز به نقل از ایرنا، علی آریانا اظهار داشت: مهمترین موضوع این فناوری نوین قابلیت بومی سازی است و در هر استان کشور به ازای هر خط تولید ، امکان ساخت یک هزار واحد مسکونی وجود دارد.

وی افزود: وزارت مسکن و شهرسازی مرحله دوم ساخت مسکن مهر را به منظور احداث یک میلیون واحد مسکونی در دست اقدام دارد که تحقق این برنامه با تکیه بر صنعتی‌سازی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین به مورد اجرا درخواهد آمد.

نماینده شرکت ساختمانی سیسمو بلژیک در تهران اضافه کرد: با ورود خط تولید واحد های مسکونی از بلژیک امکان آن فراهم می‌شود که ظرف سه ماه در هریک از استان های کشور تولید صنعتی خانه‌های مهر صورت گیرد.

وزارت مسکن و شهرسازی در مرحله نخست طرح مهر که از خرداد ۱۳۸۶ آغاز شد واگذاری زمین به استعداد ساخت ۹۳۷ هزار واحد مسکونی را به مورد اجرا گذاشت که قرار است در پایان فصل پاییز (۱۰ روز دیگر) در مجموع ۱۴۰ هزار واحد مسکونی تحویل افراد واجد شرایط شود.

آریانا گفت: اختصاص ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی برای افرادی که واحدهای مسکونی طرح مهر را به روش صنعتی اجرا می‌کنند، گام مهمی به منظور گسترش فعالیت در این ارتباط محسوب می‌شود.

به گفته وی، فناوری واحدهای مسکونی مذکور علاوه برآنکه در برابر نیروی حاصل از زلزله مقاوم و پایدار هستند، با اجرای عایق بندی صوتی و حرارتی می‌توانند صرفه‌جویی کلانی از نظر جلوگیری از اتلاف انرژی به دنبال داشته باشند.

آریانا یادآور شد: اکنون از فناوری نوین مذکور علاوه بر کشورهای اروپایی، کره جنوبی، عربستان سعودی، ترکیه و سلیمانیه عراق نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن وزارت مسکن و شهرسازی که مجری بررسی و تائید فناوری‌های نوین است، بتازگی اعلام کرد: سهم ساخت وساز مسکن به روش صنعتی از کمتر از پنج درصد در برنامه چهارم توسعه اکنون به ۲۵ درصد رسیده است.

 

    نظرات