سازندگان و مهندسان ناظر پاسخگوی شرایط مسکن مهر بجنورد باشند

سازندگان و مهندسان ناظر پاسخگوی شرایط مسکن مهر بجنورد باشند

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی گفت: واحدهای مسکن مهر گلستان شهر بجنورد مشکل سازه ای ندارند و باید سازندگان و مهندسان ناظر نظام مهندسی پاسخگو باشند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان‌شمالی، علی رضا مصطفی زاده  اظهار کرد: برآورد خسارت‌های وارد شده بر اثر زلزله ۲۳ اردیبهشت ماه جاری انجام شده است و به ستاد بحران استانداری و بنیاد مسکن استان ارسال شده است .

وی اضافه کرد : این خسارت‌ها توسط کارشناسان به ازای هر واحد ۱۵ میلیون تومان براورد شده است.

مصطفی زاده با بیان اینکه اکثر واحدهای مسکن مهر گلستان شهر بجنورد دچار خسارت شده است، خاطرنشان کرد: به غیر از بلوک‌های ساختمانی هر واحد به طور متوسط ۲۰ درصد تخریب داشته است که بیشترین خسارت‌ها ترک و تخریب دیوار بوده است و انچه مهم است براساس اعلام مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی در این ساختمان‌ها خسارت سازه ای وجود نداشته است .

وی افزود: طی نامه ای برآورد خسارت واحدهای گلستان شهر بجنورد به ستاد بحران استانداری و بنیاد مسکن استان  ارسال شده است اما هنوز هیچ دستورالعملی برای ترمیم و بازسازی از سوی مراجع ذیربط ابلاغ نشده است .

مدیر کل راه و شهرسازی استان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هیچ تخریبی به لحاظ سازه ای وجود نداشته است تعمیر و ترمیم واحدهای خسارت دیده باید توسط سازندگان این پروژه‌ها انجام شود .

وی با بیان اینکه در پروسه اجرای پروژه مسکن مهر، راه و شهرسازی فقط بر روند تخصیص اعتبارات بانکی نظارت داشته است، تصریح کرد: اینکه این واحدها تا حدودی تخریب شده است باید سازندگان و ناظران نظام مهندسی پاسخگو باشند .

وی افزود: ما نیز در خصوص علل تخریب این واحدها و بررسی این موضوع با سازندگان و مهندسان ناظر این پروژه ها مکاتباتی برای استمهال اقساط بانکی و ودیعه مسکن این واحدها پیشنهادات لازم را به بانک مسکن کشور داشته ایم که در دست پیگیری است 

نظرات