بازسازی ۱.۵ میلیون مسکن روستایی/۱۴ هزار میلیارد تومان وام نوسازی

بازسازی ۱.۵ میلیون مسکن روستایی/۱۴ هزار میلیارد تومان وام نوسازی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در یک دهه اخیر افزون بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور مقاوم‌سازی شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، علیرضا تابش افزود: حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب مقاوم سازی در روستاهای کشور در دست ساخت است.

وی ادامه داد: در مجموع بانک ها برای ساخت این واحدهای مسکونی روستایی افزون بر ۱۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت به روستاییان پرداخت کردند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: سال گذشته با کمک دولت و همراهی بانک‌ها ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت واحدهای مسکونی حادثه دیده در روستاهای کشور پرداخت شد.

تابش اظهارداشت: در همین مدت نیز ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض برای کمک به حادثه دیدگان روستایی ناشی از زلزله و سیل پرداخت شد.

وی تأکید کرد: دولت کمک زیادی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به خصوص در مقاوم سازی مسکن روستایی داشت و این مساعدت همچنان تداوم دارد.

تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان های شمالی بافت روستایی را تغییر داده است

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز و کوچک سازی اراضی روستایی در استان های شمالی کشور انتقاد کرد و گفت: کوچک سازی اراضی کشاورزی و تغییر کاربری آن برای ساخت خانه های ویلایی در قالب گردشگری فاجعه بار است.

تابش افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی برای ساخت خانه های ویلایی در قالب گردشگری و تفرجگاه مسافری در این استان ها، بافت روستایی را دچار مشکل کرده است.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد باید مدیریت ارشد استان های حاشیه خزر برای ساماندهی این اقدامات پیش قدم شده و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این زمینه به مدیران این استان ها کمک خواهد کرد.

رئیس یبناید مسکن تداوم مقاوم سازی مسکن روستایی و ساخت مسکن محرومان را از دیگر برنامه های این نهاد انقلاب اسلامی اعلام و بر تسریع در ساخت مسکن محرومان به عنوان یکی از وظایف اصلی بنیاد تأکید کرد.

نظرات