مالیات حساب‌های عمران پردیس را مسدود کرد

مالیات حساب‌های عمران پردیس را مسدود کرد

سازمان امور مالیاتی شرق استان تهران با ادعای ۱۱ میلیارد تومان بدهی مالیاتی، کلیه حساب‌های شرکت عمران شهر جدید پردیس را بلوکه کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ روز سه‌شنبه سازمان امور مالیاتی شرق استان تهران به شرکت عمران پردیس مراجعه کرده و به دلیل آنچه بدهی مالیاتی عنوان کرده، قصد داشته دفتر مدیرعامل این سازمان را پلمب کند که با ممانعت کارکنان مواجه شده است.

با این حال سازمان امور مالیاتی به دلیل اینکه شرکت عمران پردیس را مشمول ۱۱ میلیارد تومان مالیات کرده، کلیه حساب‌های این شرکت را مسدود کرده است.

سعید غفوری، مدیرعامل عمران پردیس با اعلام این خبر گفت: متاسفانه علی‌رغم اینکه شرکت عمران مالیات مربوط به عملکرد و حقوق را به طور کامل پرداخت کرده و هیچ گونه بدهی به اداره مالیات ندارد، سازمان  امور مالیاتی به ما فشار آورده که باید ۱۱ میلیارد تومان بابت مالیات سال ۱۳۹۱ مسکن مهر پردیس پرداخت کنیم. این در حالی است که طبق نظر نهاد حقوقی ریاست جمهوری واحدهای مسکن مهر و عملیات آماده‌سازی آن‌ها معاف از پرداخت مالیات است.

وی ادامه داد: هر نوع پرداخت مالیاتی از سوی شرکت عمران باید از طریق متقاضیان جبران شود و این در حالی است که متقاضیان مسکن مهر دیگر به هیچ عنوان توان فشار بیشتر و پرداخت مبالغ اضافه‌تر را ندارند.

به گفته غفوری پرداخت هرگونه مالیات از محل مسکن مهر غیر قانونی بوده و فقط باعث تطویل این پروژه و خسارت بیشتر به متقاضیان و متعاقبا افزایش اعتراضات می‌شود.

بنابراین  گزارش شرکت عمران پردیس پس از گذشت ۹ ماه از سال به دلیل عدم دریافت هر گونه یارانه دولتی و اسناد خزانه اسلامی از طرف دولت در شرایط مالی نامناسبی قرار دارد و به همین دلیل مراحل اجرای زیرساخت‌ها و روبناها مسکن مهر پردیس با مشکل مواجه شده است.

ایسنا

نظرات