بخش خصوصی روبناهای پردیس را می‌سازد

بخش خصوصی روبناهای پردیس را می‌سازد

شرکت عمران شهر جدید پردیس با توجه به کمبود منابع دولتی، قصد دارد از طریق تهاتر زمین و سرمایه‌گذاری سود پروژه‌ها در پروژه‌های بعدی به تدریج خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر شهر جدید پردیس را تکمیل کند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irشرکت عمران پردیس برای خدمات زیربنایی و روبنایی پردیس به حدود ۲۸۰۰ میلیارد تومان پول نیاز دارد و این در حالی است که منابع دولتی وجود ندارد و با گذشت ۱۰ ماه از سال، یارانه‌ها و اسناد خزانه اسلامی، پرداخت نشده است. به همین دلیل شرکت عمران طرحی را در نظر گرفته تا بخش خصوصی را وارد این جریان کند.

در این باره سعید غفوری- مدیرعامل شرکت عمران پردیس- در متنی که در اختیار ایسنا گذاشته توضیح داد: در این طرح شرکت عمران پردیس مجوز اجرای طرح‌ها و تحویل زمین به سرمایه‌گذار را بر عهده دارد و سرمایه‌گذار نیز در بحث ریالی اقدام خواهد کرد.

وی افزود: تاکنون یک بخش خصوصی خارجی و چند بخش خصوصی داخلی به میدان آمده‌اند تا محله ایرانشهر در فاز ۱۱ شامل احداث مدارس، مسجد محله‌ای، کلانتری، واحدهای تجاری را تکمیل کنند. هم‌اکنون نیز در حال تکمیل مرکز محله آرمان‌شهر هستند و در آینده نزدیک محلات پولاد شهر، یاس، زرین‌شهر و دیگر محلات فاز ۱۱ از جمله تکمیل خدمات درمانی، ورزشی و فضای سبز را در دستور کار قرار می‌دهند. در اولین مرحله قرارداد ۱۵۳۰ میلیارد ریالی را منعقد کرده‌ایم که شامل قطعه تجاری، هشت قطعه آموزشی، یک باب کلانتری، یک باب مسجد و یک باب درمانگاه است.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس خاطرنشان کرد: هم‌اکنون حدود ۳۱ مرکز در فازهای مختلف شناسایی شده و از این میان ۱۵ مرکز وارد فاز عملیاتی ساخت، طراحی و فراخوان عمومی جذب سرمایه‌گذار در دیگر فازها از جمله مراکز محله فاز ۸ شامل محله سهند، الوند و سبلان شده‌اند که فاز اجرایی آنها آغاز شده‌اند.

وی با بیان اینکه دوغان کوبلای نماینده شرکت سرمایه‌گذار ترک‌تبار به عنوان بخش خصوصی خارجی در کنار چند سرمایه‌گذار داخلی در این طرح شرکت کرده‌اند، گفت: سرمایه‌گذار ترک ساخت چند قطعه تجاری و آموزشی و همچنین ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی تخصصی و فوق‌تخصصی را بر عهده گرفته و در آینده‌ای نزدیک شاهد شروع روند عملیاتی ساخت این اماکن خواهیم بود.

نظرات