علت آلودگی هوای امروز تهران چیست؟

علت آلودگی هوای امروز تهران چیست؟

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران علت آلودگی هوای پایتخت طی امروز (۴ فروردین) را ورود توده گرد و غبار دانست.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ حسین شهبازی درباره علت آلودگی هوای صبح امروز پایتخت اظهار کرد: آلودگی حال حاضر شهر تهران به دلیل توده گرد و غباری است که از سمت غرب و جنوب غرب کشور وارد شهر شده است.

وی ادامه داد: البته منابع داخلی گرد و غبار نیز بر این آلودگی تاثیرگذار بوده و در کل این توده گرد و غبار سبب شده‌ است که هوای تهران پس از شرایط پاکی که دیروز داشت، امروز به شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس برسد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به ناپایداری جوی و احتمال بارش پراکنده طی امروز و فردا در پایتخت، گفت: امیدواریم این ناپایداری جوی بتواند از سطح غلظت آلاینده‌ها طی عصر امروز و فردا بکاهد. البته ممکن است که شاخص کیفیت هوا طی ۲۴ ساعت گذشته برای فردا باز هم در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس باشد.

شاخص میانگین ۲۴ ساعت گذشته کیفیت هوای پایتخت طی دیروز عدد ۴۵ و شرایط پاک را نشان می‌داد ولی درحال حاضر شاخص میانگین کیفیت هوا ۱۴۱  و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

ایسنا

نظرات