حمل بار از خطوط ریلی باید به ۳۰ درصد افزایش یابد

معاون راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: حمل بار از خطوط ریلی ۲/۱۰ درصد است که در کشورهای اروپایی این رقم به ۱۸ درصد می‌رسد و ما باید تا پایان برنامه ششم توسعه آن را به ۳۰ درصد برسانیم.
محمدرضا نصرت نظامی اظهار داشت: به منظور رسیدن حجم بار از خطوط ریلی از ۲/۱۰ به ۳۰ درصد نیازمند ۱۰۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری هستیم. وی بیان داشت: طول خطوط ریلی از جمله اصلی، مانوری و فرعی به ۱۳ هزار و ۸۰۰ کیلومتر می‌رسد که مرزهای شرقی، غربی، شمالی و جنوبی کشور را به هم متصل کرده است و از این نظر نسبت به کشورهای همجوار در وضعیت خوبی قرار داریم اما تلاش بر این است که بهره‌وری این خطوط را به دو تا سه برابر افزایش دهیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تا قبل از انقلاب خطوط ریلی کشور به پنج هزار کیلومتر رسید و در زمان دوران دفاع مقدس راه‌آهن مانند یک اسلحه جنگی ایفای نقش کرد؛ براساس آمار بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از دستگاه‌های نظامی بیشترین آمار شهدا و جانبازان متعلق به شرکت راه‌آهن است.
وی ادامه داد: پس از جنگ و در دوران سازندگی راه‌آهن نقش قابل ملاحظه‌ای در توسعه کشور ایفا کرد همچنین دولت‌ها توجه ویژه‌ای نسبت به توسعه راه‌آهن داشته‌اند به طوری که امروز در کانون توجه مسوولان کشوری قرار دارد.
لینک اصل خبر در سایت انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران

    منبع خبر

    انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران

    انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران یک انجمن می باشد

      نظرات