مدیرکل راه و شهرسازی لرستان: اتصال آزادراه خرم آباد - پل زال به خرم آباد - اراک مصوب شد

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان: اتصال آزادراه خرم آباد - پل زال به خرم آباد - اراک مصوب شد

علی علیخانی مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان: اتصال این ۲ محور آزادراهی در سفر فروردین ماه امسال معاون وزیر راه و شهرسازی به استان در قالب طرح ارتقا پیگیری شده بود که اکنون به قرارداد موجود اضافه شده است.
وی تصریح کرد: این طرح با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) نیز به اشتراک گذاشته شده و برای ابلاغ نهایی به تفاهم رسیده ایم.
وی ادامه داد: آزادراه اراک – خرم آباد ۱۳۵ کیلومتر است که ۷۰ کیلومتر آن در حوزه استحافظی لرستان قرار دارد.
علیخانی گفت: کارفرمای این طرح وزارت راه و شهرسازی و دستگاه اجرایی آن معاونت ساخت و توسعه آزادراهها هستند که با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) عملیاتی شده است.
وی اظهار داشت: اعتبار اجرای طرح ۱۲۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده و انتظار می رود تا پایان امسال یا اوایل سال آینده، این آزادراه در حوزه لرستان بهره برداری شود.
وی همچنین گفت: آزادراه خرم آباد - اراک بخش مهمی از کریدور اصلی و ترافیکی کشور در مسیر شمال به جنوب و اتصال دهنده مسیر آزادراهی از نواحی شمالی به بندرامام خمینی (ره) در جنوب کشور است که مسیر ۱۰۰ کیلومتری خرم آباد - بروجرد را تا ۳۰ کیلومتر کاهش می دهد.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان افزود: اجرای این طرح مهم عمرانی در حوزه راهسازی، نقش موثری در جابجایی مسافر در طول این کریدور ارتباطی و تاثیر قابل توجهی در بخش واردات، صادرات و ترانزیت کالا در سطح کشور خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان ، عملیات اجرایی این طرح از سال ۹۲ آغاز شده که براساس قرارداد،قرار بود در مدت ۳۶ ماه به بهره برداری برسد که گفته می شود قطعه اول طرح واقع در محدوده استان مرکزی به دلیل مشکل معارضان تاکنون اجرایی نشده است.
آزاد راه خرم آباد - پل زال نیز در حد فاصل ۲ شهر خرم آباد و اندیمشک به طول ۱۰۴ کیلومتر قرار گرفته که با هدف کاهش تصادف و زمان سفر، صرفه جویی سالانه ۴۰۰ میلیارد ریال در مصرف سوخت، کاهش ۶۰ کیلومتری طول آزاد راه نسبت به مسیر قدیمی خرم آباد - پلدختر - اندیمشک، کاهش بار ترافیکی و افزایش سرعت مطمئن در این مسیر احداث شد و در ۱۱ آبان سال ۸۹ به بهره برداری رسید.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات