بررسی طرح قطار سریع السیر ارومیه- تبریز

بررسی طرح قطار سریع السیر ارومیه- تبریز




به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، اولین جلسه بررسی قطار سریع السیر ارومیه- تبریز در وزارت راه و شهرسازی با حضور مدیران کل راه و شهرسازی استانهای آذربایجان غربی و شرقی تشکیل شد.

ابراهیم مبارک قدم، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در این خصوص گفت: این مرحله از مطالعات شامل بررسی اولیه مسیر ریلی و برداشت وضع موجود بود که پس از تایید این مرحله، امکان سنجی فنی و اقتصادی پروژه و روشهای تامین منابع مالی آن در دستور مهندسین مشاور و تهیه کننده طرح قرار خواهد گرفت.

مبارک قدم افزود: تردد حدود سه هزار نفر در محور شهید کلانتری و نیز اهمیت اجتماعی و اقتصادی اتصال دو کلان شهر ارومیه و تبریز در حوزه شمالغرب کشور به لحاظ جابه جایی کالا و مسافر و همچنین حجم ترانزیت القایی از شهرستان های همجوار ارومیه و مرز سرو ضرورت بهره گیری از این محور ریلی را در میانه استان دوچندان می کند.

شایان ذکر است که بخشی از اجرای مسیر ریلی در محور شهید کلانتری و میانگذر دریاچه ارومیه از سالهای قبل پیش بینی شده و با اجرای این طرح، دسترسی کلان شهر تبریز و شبکه ریلی کشور در ۴۵ دقیقه مسیر خواهد شد. لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات