رویکرد به سمت بازآفرینی شهری تکلیف ملی است

رویکرد به سمت بازآفرینی شهری تکلیف ملی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران , مهندس عشایری با اشاره به رویکردهای قبلی نوسازی و بهسازی بافتهای فرسوده طی سه دهه گذشته , ( دهه ۷۰ رویکرد کلبدی, دهه ۰ توانمند سازی سکونتگاههای غیررسمی و دهه ۹۰ رویکرد مسکن مهر ) گفت: با پشت سر گذاشتن سه مرحله گذشته و تصویب اساسنامه جدید در حوزه بازآفرینی , طی برنامه ششم توسعه ۱۳۳۴  محله ( سالانه ۲۷۰ محله) را طبق تکلیف قانونی در دستور کار توانمندسازی , نوسازی و بهسازی بافت ها قرار داده ایم.

عشایری در ادامه افزود: ۶۶ هزار هکتار از اراضی شهری در بافت فرسوده قرار دارد که از کل جمعیت شهری ایران ۳۰ درصد در این بافتها سکونت دارند, که باید با همکاری مشارکت مردمی و حوزه های مختلف اجتماعی در جهت کاهش بافت فرسوده گام برداشت.

وی تغییر رویکرد بازآفرینی با نگا از پایین به بالا ( محله محوری) و تغییر در ماهیت بازآفرینی را گره گشا خواند.

در ادامه این برنامه مهندس محمد عبدالملکی رئیس اداره عمران و بهسازی استان تهران توضیحاتی درباره اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی ساخت در کلانشهرها و ۴۰ میلیونی در سایر شهرها با سود مشارکت ۹ درصد و همچنین وام ۸۰ میلیونی تسهیلات خرد با نرخ سود ۶ درصد که محرک سرمایه گذاری مردم شده است, توضیحاتی را ارائه کرد.

لازم به ذکر است , بسته های تشویقی شامل تخفیفات ۳۵ درصدی عمرانی, معافیت انشعابات و ... نیز از محرکهای سرمایه گذاری در بافتهای فرسوده است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

    اداره کل راه و شهرسازی استان تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات