نگاه دوباره گروه تخصصی عمران شورای مرکزی به زلزله کرمانشاه

نگاه دوباره گروه تخصصی عمران شورای مرکزی به زلزله کرمانشاه


خلاصه: نمایش فیلمی مستند درباره ساختمان‌های آسیب‌دیده زلزله در کرمانشاه و ارائه نظام‌نامه از استان‌ها در گروه
حسن مجتبی‌زاده رئیس گروه تخصصی عمران شورای مرکزی درباره این جلسه گفت: در این نشست که تقریباً همکاران از همه استان‌ها در آن حضور داشتند؛ ابتدا گزارش کوتاهی از عملکرد یک‌ساله گروه بیان شد و سپس سه نظام‌نامه‌ که در گروه مورد بررسی قرار گرفته بود و برای تصویب به وزارت‌خانه ارسال شده بود به این شرح توسط سه استان ارائه شد: نظام‌نامه ایمنی از طرف استان گلستان، نظام‌نامه مربوط به مجریان از طرف استان مرکزی و نظام‌نامه مربوط به سازه لرزه‌ای از طرف استان سیستان‌وبلوچستان.
مجتبی‌زاده هم‌چنین گفت: همکاران هم‌چنین گزارش عملکرد گروه‌های تخصصی در استان‌های متبوع خود را ارائه کرده، پیشنهادهای خود در خصوص رشته عمران را نیز  مطرح کردند؛ هم‌چنین قرار شد همکاران، تجربیات دیگر موفق خود را ارائه داده تا در گروه تخصصی شورای مرکزی برسی شود و به شرط قابلیت استفاده به کل کشور تعمیم یابد.
رئیس گروه تخصصی عمران شورای مرکزی اظهار کرد: هم‌چنین در این نشست جزئیات مربوط به بحث‌های اجرایی راه‌پله مطرح شد که قرار است توسط همکاران در استان البرز به‌طور نمونه تجربه شود. پیشنهادهای خوبی هم از استان یزد در خصوص نگه‌داری ساختمان‌ها داشتیم و قرار شد از اعضای هیات‌مدیره این استان در یکی از جلسات گروه تخصصی عمران دعوت شود تا تجربیات و مطالعاتشان را به اشتراک بگذارند؛ هم‌چنین از استان بوشهر پیشنهاد خوبی در مورد نظارت و کنترل ساختمان داشتیم که امیدواریم در جلسات بعد از این پیشنهادها نیز استفاده شود.
مجتبی‌زاده ادامه داد: خوش‌بختانه در این جلسه استان‌ها مشارکت خوبی داشتند و پیشنهادهای مطرح‌شده بسیار قابل تامل بود و به‌زودی همه آن‌ها را در گروه تخصصی برسی کرده و به جمع‌بندی خواهیم رسید.
مجتبی‌زاده گفت: در پایان جلسه نیز از کتابی که آقای دکتر غفاری رئیس هیات‌مدیره استان البرز نوشته‌اند و پیش‌تر در گروه تخصصی عمران و شورای مرکزی بررسی شده بود به همکاران معرفی شد؛ این کتاب در خصوص  مهاربند دیوارها و چند موضوع دیگر است که امیدواریم همکارانمان در تمامی استان‌ها به نحو بهینه از مسایل مطرح شده در این کتاب استفاده کنند تا در حدودی کیفیت ساخت‌وسازهایشان بالاتر برود.
رئیس جلسه تخصصی عمران در پایان گفت: این نکته را نیز یادآور می‌شوم که پیش از شروع جلسه رسمی، فیلم مستند پانزده‌دقیقه‌ای که درباره زلزله سرپل ذهاب بود و توسط همکاران استان زنجان تهیه شده بود برای حضار نمایش داده شد که در آن به مشکلات ساختمان‌هایی که در زلزله آسیب دیده‌اند پرداخته شده بود و مقرر شد این فیلم در شورای مرکزی نیز بررسی شود. این فیلم مستند که محصول مشترک شورای مرکزی ، گروه تخصصی عمران و نظام استان زنجان است قرار است به کل استان‌ها نیز  ارسال شود.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات