معاون حمل‌ و نقل وزیر راه و شهرسازی در جلسه کمیسیون ایمنی استان خراسان رضوی خبر داد؛ تدوین نقشه راه ایمنی کشور

معاون حمل‌ و نقل وزیر راه و شهرسازی در جلسه کمیسیون ایمنی استان خراسان رضوی خبر داد؛ تدوین نقشه راه ایمنی کشور


به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، مهرداد تقی زاده در جلسه کمیسیون ایمنی، حمل و نقل و ترافیک استان با اعلام این خبر افزود: پس از بررسی تدوین نقشه راه ایمنی کشور در کمیسیون های تخصصی، این طرح برای تصویب نهایی در هیات دولت ارائه خواهد شد.
وی با بیان این که این برنامه در دو محور پیگیری می شود؛ گفت: در گام نخست که عملیاتی و اجرایی است؛ متمرکز شده ایم بر اقداماتی که باید روی جاده ها اعم از خودرو، نیروی انسانی، اصلاح هندسی و .... انجام شود.
معاون حمل‌ و نقل وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در گام بعدی سیاست گذاری های کلان دنبال شده که در این حوزه یک استراتژی وجود دارد و آن کاهش تعداد ناوگان های مسافری و باری و سوق دادن آن به سمت حمل و نقل ریلی و هوایی است.
تقی زاده گفت:" توسعه حمل و نقل همگانی انبوه بر"  از  دیگر مواردی است که منجر به کاهش تصادفات و سوانح جاده ای می شود و در این نقشه راه دیده شده است.
وی تاکید کرد: برنامه ریزی ها در این حوزه باید به گونه ای باشد که پایه تعداد مجروحان و کشته دیدگان سوانح جاده ای، صفر باشد.
معاون حمل‌ و نقل وزیر راه و شهرسازی اقدامات انجام شده در خراسان رضوی در راستای کاهش تصادفات جاده ای که منجر به کم شدن میزان تلفات شده را قابل تقدیر و ارائه در کل کشور دانست.
محمد مقدوری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: به منظور کاهش میزان تصادفات و تلفات جاده ای برنامه ها را در سه بخش، ساماندهی و دنبال کرده ایم.
وی افزود: در گام نخست اقدام به شناسایی نقاط حادثه خیز کرده و برای رفع آن ها برنامه ریزی کردیم و تلاش شد تا شبکه جاده ای استان تکمیل گردد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی  ادامه داد: در مرحله بعد با توجه به این که با ساماندهی و آسفالت جاده های روستایی آمار تلفات در این بخش در مقایسه با جاده های اصلی افزایش یافت؛ با هدف کاهش آمار خطاهای انسانی، از ظرفیت دهیاران برای آموزش نکات ایمنی استفاده شد.
مقدوری خاطر نشان کرد: در همین راستا با احداث نمازخانه و استراحتگاه ها، به مبلمان جاده ای توجه ویژه ای شد و حضور موثر پلیس راه در محورها نیز به کاهش تصادفات و تلفات جانی کمک شایان توجهی کرد.
وی بخش سوم را مشکلات خودرویی عنوان کرد که کمیسیون ایمنی نقش چندانی در آن ندارد و باید به سمت ارتقای کیفیت و ایمنی تولیدات داخلی گام بر داریم.


لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوى

    اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات