رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران:
ضرورت تقویت سازمان نظام مهندسی به عنوان تخصصی ترین بخش غیردولتی در جهت تحقق اصل۴۴ قانون اساسی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران: ضرورت تقویت سازمان نظام مهندسی به عنوان تخصصی ترین بخش غیردولتی در جهت تحقق اصل۴۴ قانون اساسی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران :

ضرورت تقویت سازمان نظام مهندسی به عنوان تخصصی ترین بخش غیردولتی در جهت تحقق اصل۴۴ قانون اساسی


مهندس علی نیا رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران در دیدار با حاج حسین نیازآذری نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی که روز یکشنبه ۱۷تیرماه در محل سازمان صورت گرفت ، به ظرفیت های جامعه مهندسی و کارکرد سازمان اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان تخصصی ترین و حرفه ای ترین سازمان غیردولتی است که  در راستای تحقق اصل۴۴ قانون اساسی می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد و با توجه به اینکه عمران و آبادانی و سازندگی با نام مهندس عجین شده است مطمئنا تقویت این سازمان رونق اقتصادی کشور را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه صنعت ساختمان پس از کشاورزی دومین رتبه در ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم دارد تصریح کرد: مجلس و دولت باید تمام توان خود را در جهت خارج کردن رکود در بخش ساختمان قرار دهند.

مهندس علی نیا به اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به فضای اختلافی که بین وزارت راه و شهرسازی ،مجلس و شورای مرکزی وجود دارد باید مراقبت کرد تا اصلاح قانون تحت تاثیر این فضا قرار نگیرد .

وی افزود: در خصوص واگذاری اختیارات وزارت راه و شهرسازی به سازمان برنامه و بودجه  این حرکت نیازمند کار کارشناسی بیشتر است و باید در این تصمیم همه جوانب کار  لحاظ شود  لذا با توجه به وظایف و ارتباط بین وزارت راه و شهرسازی و بخش ساختمان باید از تمامی اعضای هیات مدیره استان ها نظرخواهی شود و در یک فضای کاملا کارشناسی به جمع بندی مناسب رسید. تا منافع بهره برداران و مردم و مهندسان تامین شود.

در ادامه این دیدار حاج حسین نیازآذری عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس هم ضمن تائید نقش و جایگاه ویژه مهندسان در کشور این سازمان را محل حضور نخبگان دانست و اظهار داشت :سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندارن در کشور جایگاه بالایی دارد و ما آمادگی داریم از توان فکری و مشورتی سازمان در موضوعات حرفه ای و تخصصی مطرح در مجلس استفاده نمائیم.

نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر استقلال سازمان نظام مهندسی اظهار داشت: در تصویب قانون نظام مهندسی به دور از فضای اختلاف  و احساس تلاش داریم نهایت دقت را در حفظ منافع شهروندان و مهندسان داشته باشیم.

وی با اشاره بر ضرورت واقعی کردن خدمات مهندسی ،خواستار مسئولیت پذیری بیشتر مهندسان و توجه جدی به منافع بهره بردارن و منافع ملی شد.

نیازآذری نگاه کمیسیون عمران را تقویت و حمایت بخش خصوصی دانست و عنوان کرد این به معنای برآورده ساختن منافع قشر و گروه خاصی نمی باشد.

وی همچنین بر تعامل وهمکاری سازمان نظام مهندسی در بازسازی بافت فرسوده تاکید کرد و اظهار داشت: به منظور ارتقای کیفیت ساخت وساز و جلوگیری از ساخت و ساز‌های ناپایدار، کنترل و نظارت از سوی سازمان نظام مهندسی بر ساخت و سازها ضروری است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مصالح ساختمانی استاندارد در افزایش عمر ساختمان ها گفت:در جهت نهادینه ساختن بکارگیری مصالح ساختمانی استاندارد باید با همکاری اداره کل استاندارد به جمع بندی در معرفی مصالح استاندارد برسیم.

نیازآذری در خصوص واگذاری اختیارات وزارت راه و شهرسازی به سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت که این موضوع  در مسیر بررسی کمیسیون مجلس قرار دارد.

در ادامه مهندس سفیدگر خزانه دار و مهندس نوراله زاده و دکتر رزقی اعضای هیات رئیسه سازمان، به ارائه دغدغه ها و موضوعات سازمانی پرداختند.



لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران یک انجمن در شهر ساری می باشد

      نظرات