گرمازدگی درآب و هوای گرم را جدی بگیرید

گرمازدگی درآب و هوای گرم را جدی بگیرید

به گزارش نصر به نقل از ایرنا،  دکتر فرزاد رحمانی روز دوشنبه در گفت و گویی در خصوص اقدامات اولیه و حیاتی برای فرد گرمازده اظهار داشت: این علائم می توانند به تدریج و در طی چند روز یا اینکه به طور ناگهانی بعد از یک فعالیت شدید بروز کنند.
وی ادامه داد: گرمازدگی از لحاظ شدت به سه نوع خفیف، متوسط و شدید تقسیم می شود که در صورت عدم درمان نوع خفیف، گرمازدگی به نوع متوسط و یا شدید منجر و فرد را به کاهش هوشیاری ناشی از گرما می‌کشاند.
رحمانی افزود: در برخورد با فرد گرمازده نخستین اقدام کاهش سریع دمای بدن با کمپرس آب سرد و خارج کردن لباس های فرد و استفاده از بادبزن یا پنکه است ولی باید مواظب لرز فرد نیز بود.
وی گفت: چنانچه فرد هوشیار است مایعات مخصوصا آب خنک بدهید ولی درغیر اینصورت از دادن هر نوع خوراکی وآشامیدنی خودداری کرده و با اورژانس تماس بگیرید.
مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهارداشت: در روزهای گرم کودکان و سالمندان و افرادی که قوای جسمانی ضعیفی دارند باید از قرار گرفتن در محیط باز و درمعرض خورشید خودداری کنند.
وی تاکید کرد: یکی از مهم ترین اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از گرمازدگی پوشیدن لباس رنگ روشن و قرار نگرفتن به مدت طولانی در معرض خورشید است.
وی با بیان اینکه باید از نوشیدن نوشیدنی های کافئین دار در روزهای گرم خوددرای شود، گفت: نوشیدن آب به مقدار کافی فراموش نشود.
لینک اصل خبر در سایت مدیریت بحران شهرداری تبریز

    منبع خبر

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز یک سازمان دولتی در شهر تبریز می باشد

      نظرات