شتاب مضاعف در ساخت و توسعه راههای اصلی شهرستان خوی

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در بازدید از پروژه های راهسازی شهرستان خوی گفت: امسال برنامه ریزی شده که هشت و نیم کیلومتر از پروژه تعریض و بهسازی جاده خوی- ایواوغلی تکمیل شود.

ابراهیم مبارک قدم با بیان اینکه موقعیت شهرستان خوی و نقش کلیدی که در توسعه حمل و نقل شمال استان  دارد ، ادامه داد: طولانی بودن مراحل آزادسازی حریم باعث شد که پروژه تعریض و بهسازی جاده خوی- ایواوغلی از برنامه زمانبندی عقب بماند و در حال حاضر روند اجرای این پروژه مطلوب است.

وی، نقش پروژه تعریض محور خوی- قطور- رازی و تبدیل به راه اصلی این محور را در افزایش ظرفیت های حمل و نقل کالا و مسافر پررنگ دانست و تصریح کرد: مطالعات ۵۰ کیلومتر از این محور به اتمام رسیده و در حال حاضر عملیات راهسازی در هفت و نیم کیلومتر از سمت پایانه مرزی رازی در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین تلاش می شود ۱۳ کیلومتر از طرح ساخت بزرگراه خوی – سلماس که به تازگی در طرح کریدور غرب کشور قرار گرفته به اتمام برسد.

مبارک قدم با اشاره به اینکه امسال احداث و آسفالت ۱۹۰ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان غربی در دست اجراست، گفت: زیرسازی و احداث محورهای روستایی براساس اولویت های کمیته برنامه ریزی شهرستان ها انجام می شود و  نامین اعتبار آسفالت و قیر نیز بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان است.

این مقام مسئول یادآور شد: طبق توافقات با مسئولان شهرستان خوی امسال ۴۰ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان مطالعه و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.


لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات