نشست روسا، مدیران آموزشی و دبیران کمیسیون صادرات خدمات فنی، مهندسی در تهران

نشست روسا، مدیران آموزشی و دبیران کمیسیون صادرات خدمات فنی، مهندسی در تهران

.

نشست روسا، مدیران آموزشی و دبیران کمیسیون صادرات خدمات فنی، مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌ها دوشنبه ۱۱ تیر ماه در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست که با هدف رونمایی از بسته آموزشی صادرات خدمات فنی، مهندسی و روابط بین‌الملل و تعامل و تبادل نظر در مورد مسایل و چالش‌های این حوزه برگزار شد، فرهام مقدم‌راد رییس دبیرخانه دایمی توسعه صادرات خدمات فنی، مهندسی و روابط بین‌الملل به ارایه گزارش عملکرد این دبیرخانه پرداخت و گفت: ملاقات و مذاکره با مسوولین و مقامات و سخنرانان همایش جهت عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری و حمایت‌های لازم از جمله اقدامات این دبیرخانه به شمار می‌رود.

وی افزود: جلسه با رایزنان بازرگانی عراق، افغانستان، ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، امارات متحده عربی، جلسه با روسای کمیسیون‌های عمران و امور اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ارتباط و رایزنی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تفاهم‌نامه همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و وزارتخانه، جلسه با نمایندگان انجمن دوستی ایران و ایتالیا و جلسه با نمایندگان برنامه اسکان سازمان ملل در تهران از دیگر فعّالیت‌های دبیرخانه دایمی توسعه صادرات خدمات فنی، مهندسی و روابط بین‌الملل در شش ماه گذشته است.

مقدم‌راد  همچنین از تهیه بسته آموزشی توانمندسازی اعضا خبر داد و تصریح کرد: این بسته آموزشی با مشورت چندین سازمان و تشکل دولتی و خصوصی تهیه شده است.

احمد خرم رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران نیز در این گردهمایی گفت: نگاهی به وضعیت کشورهایی مانند ترکیه نشان می‌دهد که ما نتوانسته‌ایم آن طور که باید در این زمینه رشد داشته باشیم و حتی ممکن است رشد ما به زیر صفر برسد.

وی افزود: تجدیدنظر در سیاست‌های خارجی و حضور جدی در عرصه بازار بین‌المللی، اصلاح ساختار صادرات خدمات فنی و مهندسی، ارایه بسته پیشنهادی حاوی الزامات رفع موانع صادرات، آموزش حرفه‌ای و مهارتی، رعایت ضابطه، معیار و استانداردهای بین‌المللی سرمایه‌گذاری و توجه ویژه به مبحث ۲۲ قانون مقررات ملی ساختمان از جمله راهکارهایی است که می‌توان به کمک آنها پیوند محکمی بین بخش‌های مختلف برای بهبود صادرات فنی و مهندسی ایجاد کرد.

در ادامه این نشست فرج ا... رجبی رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان با تاکید بر توجه به تفاوت‌های صادرات در ایران با سایر کشورها اظهار کرد: برای توسعه صادرات باید اصول و ضوابط بین‌المللی را بدانیم و در این راستا باید سیستم موجود این اجازه را به ما بدهد. همچنین باید امکانات موجود به لحاظ تعداد شرکت‌های دارای تراز بین‌المللی و نگاه دیپلماسی حاکم را در نظر بگیریم.

وی راه‌اندازی سیستم رتبه‌بندی شرکت‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: پتانسیل موجود به لحاظ نیروی انسانی و کیفیت تولید باید مورد توجه قرار گیرد. ضمن اینکه اگر با دیسیپلین کار در حوزه بین‌المللی آشنا نباشیم در این راه به موفقیت دست پیدا نخواهیم کرد.

در بخش دیگر این نشست سیف زاده نماینده شورای مرکزی نظام مهندسی در دبیرخانه دایمی توسعه صادرات خدمات فنی، مهندسی و روابط بین‌الملل به ارایه برنامه راهبردی و آموزشی پرداخت. همچنین نماینده وزارت راه و شهرسازی در مورد سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در خصوص صادرات خدمات فنی، مهندسی، آکدوغان نماینده دفتر اسکان بشر سازمان ملل متحد در ایران پیرامون راهکارهای ارتباطی با سازمان‌های بین‌المللی، نماینده سازمان توسعه تجارت در مورد مقررات سازمان توسعه تجارت در خصوص صادرات خدمات فنی، مهندسی، عابدی دبیر اجرایی دبیرخانه در مورد بازاریابی خدمات مهندسی و شمس علیزاده دبیر هماهنگی دبیرخانه پیرامون آموزش مکاتبه و محاوره بازرگانی به سخنرانی پرداختند. لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران یک انجمن در شهر تهران می باشد

    نظرات