سمینار آموزشی باحضور مدیران مالی استان ها برگزار شد

سمینار آموزشی باحضور مدیران مالی استان ها برگزار شد




«عبدالله امرالهی»خزانه دار سازمان نظام مهندسی ساختمان درباره آنچه در سمینار آموزشی اظهارنامه مالیاتی گذشت ،گفت : سازمان های نظام مهندسی استان ها موظفند تا پایان تیرهرسال اظهارنامه مالیاتی خود را به امور مالیاتی تحویل دهند . به همین دلیل جلسه‌ای توجیهی برای مدیران امورمالی سازمان‌های استان‌ها در شورای مرکزی برگزارشد .

برگزارکننده این جلسه کمیته مالی و معاملاتی شورای مرکزی است .

امرالهی ادامه داد : دراین جلسه سه دستور کار اصلی داشتیم. ابتدا توضیحاتی درمورد تکمیل اظهارنامه مالیاتی ارائه شده و سپس درمورد عملکرداشخاص حقوقی( سازمان نظام مهندسی استان‌ها جزو اشخاص حقوقی محسوب می‌شوند) صحبت شد.همچنین درخصوص مالیات بر ارزش افزوده که از مشکلات روز سازمان استان‌ها است ؛تبادل نظرداشتیم. بند سوم این جلسه نیزتشریح مواردی بود که به ثبت معاملات فصلی ارتباط پیدا می‌کند .

خزانه‌دار سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به مشارکت پررنگ مدیران مالی استان‌ها در این سمینار یک‌ روزه گفت: در این جلسه سی نفرازهمکاران‌ که در امور مالی استان‌ها مشغول به کارهستند ؛ حضور داشتند که مشارکتی حداکثری است وخوشبختانه به دقت درباره پروسه تکمیل اظهارنامه مالیاتی صحبت شد و همه موارد درباره پر کردن این اظهارنامه به عزیزان آموزش داده شد. درواقع به اصطلاح از صفر تا صد این اظهارنامه برای حضار تشریح شد .

امرالهی گفت: از بخشنامه‌های جدید در مورد اظهارنامه‌های برداشت های متفاوتی می‌شود که ممکن است عزیزانی را که در امور مالی استان‌ها مشغول به فعالیت هستند را دچار سردرگمی کند. این مورد نیز درجلسه امروز پیگیری و برای حضاربه صورت کامل توضیح داده شد .

او در ادامه افزود: همچنین در این جلسه در مورددرآمدهای سازمان توضیحاتی ارائه شد. برای مثال برخی از دوستان نمی‌دانستند کدام درآمدهااز کدام ردیف است یا اینکه درآمدهای معاف از مالیات، شناسنامه فنی و ملکی و حق عضویت‌هاباید در چه ردیف‌هایی نوشته شوند که در مورد همه این موارد برای حاضران در جلسه به صورت کامل و تفصیلی توضیح داده شد .

امرالهی گفت:در این سمینار مدت زمانی در اختیاردوستان قرار گرفت تا سوالات خود را از کارشناسان بپرسند تا موردی برای ابهام باقی نماند .

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی در پایان افزود:  ما تنها تا سی‌ویکم تیر برای پر کردن اظهارنامه‌های مالیاتی وقت داشتیم و ناچار بودیم با وجود اینکه اجلاس بیست‌ویکم را به تازگی پشت سرگذاشتیم این سمینار را به سرعت برگزار کنیم. ما حتی به دوستان در امور مالیاتی استان‌ها اعلام کرده بودیم اظهارنامه‌های مالیاتی را ارسال نکنند و دست نگه دارند تا این سمینار برگزارشده و به سوالات جواب داده شود و ابهامات برطرف شود. خوشبختانه در نظرسنجی که از شرکت کنندگان به عمل آمد ؛ شاهد میزان بالای رضایتمندی بودیم و همه میهمانان علی‌رغم فشردگی که این سمینار آموزشی داشت از برگزاری آن ابراز خرسندی کردند. در سال‌های گذشته مشکلات عدیده‌ای در مورد پر کردن اظهارنامه‌های مالیاتی داشتیم اما امسال با برگزاری این سیمنار و همراهی و مشارکت دوستان در امورمالی استان‌ها دیگر شاهد چنین مشکلاتی نخواهیم بود .


لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات