بیمارستان بزرگ یاسوج قطب بزرگ آموزشی و درمانی جنوب کشور خواهد شد

بیمارستان بزرگ یاسوج قطب بزرگ آموزشی و درمانی جنوب کشور خواهد شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد،مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی کشور بهمراه نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ،مدیراان راه ،مسکن و شهرسازی و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از بیمارستان در حال اتمام بزرگ یاسوج بازدید بعمل آوردند .
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شوورای اسلامی در این بازدید بیان کرد : با لطف و عنایت الهی و با پی گیری های انجام شده خوشبختانه بیمارستان ۲۹۲ تختخوابی یاسوج مراحل نهایی تکمیل خود را سپری نموده است .
غلام محمد زارعی در ادامه گفت : این بیمارستان امروز مورد بازدید معاونت محترم راه و شهرسازی قرار گرفته شد و در خصوص کارهای باقیمانده بیمارستان تصمیم گیری شد .
زارعی گفت : این بیمارستان در نوع خود یکی از بزرگترین و مجهزترین و پیشرفته ترین بیمارستان های جنوب کشور خواهد بود که نقش مهمی در توسعه آموزشی و درمانی استان و حتی شهرستان های اطراف استان دارد .
وی اضافه کرد :این بیمارستان می تواند زمینه آموزش و خدمات رسانی و آموزشی را بنحو شایسته ای به انجام برساند و بحاظ افزایش جمعیت و گسترش روزافزون جمعیت شهری یاسوج مراکز درمانی موجود در این شهر یاسوج بسیار ناکافی و بلحاظ قدمت ساختمان ها از کیفیت خدمات رسانی مطلوب برخوردار نیست .
نماینده بویراحمد و دنا گفت : برای تکمیل این بیمارستان عظیم الجثه تلاش های بسیار مطلوبی انجام گرفته است که مراحل نهایی در جال سپری شدن است و در آینده بسیار نزدیک شاهد افتتاح این بیمارستان خواهیم بود .
معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی کشور گفت : اسکلت این طرح از ۲۰۰ تخت شروع شد و آن چیزی که توانستم تحویل دهیم ۲۹۲ تخت خوابی است .
محمد جعفر علیزاده ادامه داد : آن چیزی که ما بررسی کردیم چیدمان و تغییرات تا ۳۰۰ تخت خواب خواهد رسید و راهرو های بینارستان بنحوی دیده شده است که در مواقع حساس امکان استفاده بیشتر است.
علیزاده گفت : عظمت این پروژه بنحوی است که بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به آن تعلق گرفته است اما من هیچ وقت از واژه هزینه در ساخت بیمارستان استفاده نمی کنم چون ساخت بیمارستان برای سلامت سرمایه گذاری محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه این طرح سرمایه گذاری زیربنایی است عنوان کرد : آنچیزی که برای این طرح شد اینست که این بیمارستان ویژه است و قطب بزرگ آموزشی و درمانی جنوب کشور است که هم در تربیت نیروهای متخصص و هم درمان می تواند نقش اساسی ایفا کند .
معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی کشور با اشاره به اینکه در این بیمارستان ۵۷ تخت مراقبت های ویژه دیده شده است گفت : درمانگاه این بیمارستان بشکلی طراحی شدده است که می تواند نیازهای تخصصی و فوق تخصصی را تامین کند که ۹ اتاق عمل که ۸ تا اصلی و ۱ اتاق عمل سرپایی دیده شده است ، کمک شایانی شده است .
محمد جعفر علیزاده خطاب گفت : اینجا بجای اینکه دو اتاق عمل زایمان و یک سالن نوزاد داشته باشد اینجا بر اساس آخرین استانداردهای سازمان جهانی بهداشت هر اتاق زایمان یک سوییت است که معاینه زایمان و تحویل در یک اتاق است که مجهز به آخرین سیستم WHO است که این حسن را دارد به انتخاب زن زائو هر کدام از بستکان حتی شوهر کنار وی باشند .
علیزاده به امکانات بخش درمانی اشاره کرد و گفت : ۴ تخصص پایه و اصلی در این بیمارستان بهمراه امکانات فوق تخصصی در این بیمارستان دیده شده است که موارد خاص ممکن است نیاز به اعزام به خارج از استان باشد من از نظر کادر درمانی اطلاع ندارم اما از نظر امکانات مشکلی وجود ندارد .
وی گفت : در این استان ۳ بیمارستان تحویل داده خواهد شد که ۵۰۰ تخت به تخت های درمانی استان اضافه خواهد شد که در ارتقا شاخص های درمان این استان موثر خواهد بود و به میانگین شاخص های ملی نزدیک خواهیم شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان کهکيلويه و بويراحمد

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان کهکيلويه و بويراحمد

    اداره کل راه و شهرسازی استان کهکيلويه و بويراحمد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات