اجرای ۱۳ پروژه راه و شهرسازی با اعتباری به مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان در گچساران

اجرای ۱۳ پروژه راه و شهرسازی با اعتباری به مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان در گچساران

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازیکهگیلویه وبویراحمد، محمد راستا در نشست بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان گچساران که با حضور نماینده مردم گچساران و باشت، فرماندار و برخی از مدیران کل و معاونین دستگاه‌های اجرایی در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد، اظهار کرد: ۱۳ پروژه راه و شهرسازی در گچساران با اعتباری بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

معاون ساخت و وسعه راه اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از مجموع ۱۳ پروژه تعداد ۷ پروژه راه اصلی و ۴ پروژه راه روستایی در گچساران در حال اجرا است، افزود: میانگین پیشرفت فیزیکی این تعداد پروژه‌ها ۵۰ درصدی است.

وی عنوان کرد: احداث جاده باباکلان به گچساران، احداث جاده گناوه به گچساران، احداث جاده دیلم- گچساران به سمت گناوه و راه‌های روستایی از جمله جاده آبریگون، جاده نیمدور و جاده انجیر سیاه از جمله پروژه‌های راه و شهرسازی در این شهرستان است.

راستا با بیان اینکه طول کل مسیری که در این شهرستان بهسازی و احداث می‌شود ۱۵۰ کیلومتر است، اذعان کرد: با تامین اعتبارات مورد نیاز تا پایان سالجاری شاهد به بهره‌برداری رسیدن این پروژه‌ها خواهیم بود.

این مسوول در ادامه با بیان اینکه فاز اول و دوم تعریض و بهسازی جاده باباکلان به سمت گچساران به اتمام رسیده است، گفت: هم اکنون فاز ۳ و ۴ این جاده در دست اجرا است.

معاون ساخت و توسعه راه اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: جاده باباکلان به گچساران به طول ۵۴ کیلومتر با اعتباری به مبلغ ۶۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات نفت در دست احداث است.

وی افزود: در حال حاضر ۵ کیلومتر از مسیر جاده باباکلان به گچساران به اتمام رسیده و ۱۶ کیلومتر دیگر از این مسیر در دست اجرا است.

راستا در ادامه به جاده دیلم- گچساران به سمت گناوه اشاره و بیان کرد: طول احداث و بهسازی این مسیر به طول ۵۴ کیلومتراست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۸ کیلومتر این مسیر در دست اجرا است، گفت: مبلغ قرار داد این پروژه ۶۰ میلیارد تومان است.

راستا در ادامه به احداث جاده روغن نباتی اشاره و عنوان کرد: این جاده به طول ۵ کیلومتر با اعتبار قرار داد ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در گچساران در حال احداث است.

وی با بیان اینکه این پروژه دارای پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی است، گفت: تا کنون یک کیلو و ۶۰۰ متر از این مسیر آسفالت و ۳ کیلو و ۵۰۰ متر دیگر در حال اجرای بیس‌کاری است.

معاون ساخت و توسعه راه اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این جاده دارای یک دهنه پل ۱۰ متری است، خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این مسیر این جاده به بهشت زهرا متصل می‌گردد.

راستا در ادامه به دیگر مسیرهای روستایی اشاره و عنوان کرد: روکش آسفالت جاده رودبال به پایان رسیده است و هم اکنون جاده نیمدور به طول ۸ کیلومتر با اعتباری به مبلغ ۲ میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان در دست اجرا است که این پروژه تا کنون دارای پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی است.

این مسوول اظهار کرد: در حال حاضر دو کیلومتر از این مسیر آسفالت شده است.

وی در ادامه به احداث جاده کمربندی در فاز دو به طول ۷کیلومتر اشاره و خاطرنشان کرد: این پروژه با اعتباری به مبلغ ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به مناقصه گذاشته شده است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان کهکيلويه و بويراحمد

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان کهکيلويه و بويراحمد

    اداره کل راه و شهرسازی استان کهکيلويه و بويراحمد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات