پیشنهاد اصلاح درصد فوق‌العاده جذب کارکنان شهرداری‌ها

پیشنهاد اصلاح درصد فوق‌العاده جذب کارکنان شهرداری‌ها

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: به‌منظور کاهش تبعیض و در راستای ایجاد عدالت در نظام پرداخت کارکنان و نگهداری نیروهای متخصص در شهرداری‏ها، اصلاح درصد فوق‌العاده جذب کارکنان شهرداری‌ها در سطوح مختلف به استناد ماده ۶ قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت به سازمان اداری و استخدامی کشور پیشنهاد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، عباس کرکه‌آبادی با بیان خبر فوق افزود: علی‌رغم اجرایی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری از سال ۱۳۸۸، شهرداری‌ها به‌عنوان موسسه عمومی غیردولتی طبق ماده (۱۱۷) از مستثنیات قانون مزبور تلقی شده و در بحث حقوق و مزایا کماکان تابع قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت باقی‌مانده‌اند که این امر منجر به ایجاد دوگانگی در نظام حقوق و دستمزد میان شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی گردیده است.

وی افزود: بررسی‏های تطبیقی انجام‌شده نشان‏گر تفاوت قابل توجه میان احکام کارگزینی و حقوق و مزایای مستمر کارمندان رسمی، پیمانی و قراردادی شهرداری‏ها و دستگاه‏های اجرایی مختلف است.

کرکه آبادی گفت: این اختلاف حقوق، تبعات نامطلوب بسیاری همچون «کاهش سطح انگیزه و افزایش احساس تبعیض و نارضایتی نیروی انسانی شهرداری‌ها» و «تشدید مشکلات و معضلات معیشتی به‌ویژه تهدید آتیه بازنشستگان شهرداری‏ها» را موجب شده است که با توجه به سطح بسیار نازل حقوق و مزایا، کارکنان شهرداری ها در معرض آسیب‌پذیری جدی به لحاظ ارتباط گسترده با مردم و منابع مالی عمومی قرار دارند.

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اظهار داشت: به ‌منظور کاهش تبعیض مزبور و در راستای ایجاد عدالت در نظام پرداخت کارکنان و نگهداری نیروهای متخصص در شهرداری‏ها، پیشنهاد اصلاح درصد فوق‌العاده جذب کارکنان شهرداری‌ها در سطوح مختلف به استناد ماده ۶ قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به سازمان اداری و استخدامی ارائه شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری نمود: با تصویب و ابلاغ پیشنهاد مذکور توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور فرصت مناسبی در راستای بهبود کیفی وضعیت رفاهی و معیشتی کارکنان شهرداری ها و افزایش سطح انگیزشی آنان فراهم شود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات