تداوم تغییرات ساختاری در نظام مهندسی ساختمان استان

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، اخیراً مطلبی با عنوان “تبعیض این بار در لباس نظام مهندسی” در شبکه های اجتماعی انتشار یافته که به منظور احترام به افکار عمومی مطالبی در این خصوص اعلام می شود:
۱- سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان در حال حاضر دارای ۲۰ دفتر نمایندگی در شهرستان های آبادان، خرمشهر، دزفول، شوش، شوشتر، ماهشهر، مسجدسلیمان، لالی، اندیمشک، بهبهان، کارون، باوی، امیدیه، ایذه، بندرامام خمینی، رامهرمز، گتوند، دشت آزادگان، شادگان و باغملک که برخی از این دفاتر بصورت رابط و برخی دیگر براساس فرآیند انتخابات هیات رئیسه به فعالیت می پردازند.
۲- در چند ماه اخیر به منظور دستیابی به اصلاحات مورد نظر در ساختار اداری از یک سو و اجرای ابلاغیه های وزارت راه و شهرسازی از سوی دیگر که در نهایت هدف از اینکار بهبود کیفیت کارایی نیروهای سازمانی و خدمات مهندسی بوده، تغییراتی در بدنه نیروی انسانی سازمان رخ داده است که از آن جمله می توان به تعدیل نیروها در دفاتر نمایندگی مرکز استان اشاره نمود. بعنوان مثال در دوره کاری هیات رئیسه سال پایانی هیات مدیره دوره هفتم، ۸ مشاور و سه نفر از پرسنل مرکز استان و همچنین یک نفر از دفتر نمایندگی مسجدسلیمان خاتمه کار اعلام گردید.
۳- در خصوص دفاتر نمایندگی و بویژه دفتر نمایندگی کارون، براساس تصمیمات هیات مدیره و مواردی که پیش از این گفته شده تلاش شد با کاهش نیروهای سازمانی، دفتر نمایندگی مذکور حفظ و بخشی از خدمات مهندسی در آن دنبال شود اما شایان ذکر است از مدت ها قبل قسمت قابل توجهی از خدمات مهندسی (شامل کنترل نقشه، خدمات مهندسان ناظر، کنترل نظارت، تفکیک آپارتمان ها) در مرکز استان انجام می شده است که باعث می شد دفتر مذکور عملاً کارایی لازم را نداشته باشد. پس از مشورت با رئیس دفتر نمایندگی کارون و با استناد به نظام نامه دفتر نمایندگی، کاهش نیرو در دستور کار قرار گرفت که البته امید داریم با افزایش مهندسان دارای پروانه اشتغال دفتر نمایندگی کارون و براساس نظام نامه دفتر نمایندگی بتوان شاهد افزایش دوباره نیروها باشیم. نکته دیگر در خصوص دفتر نمایندگی کارون این بود که این دفتر در حال حاضر دارای ۵ نیرو (۴ کارمند و یک حسابدار) بود که معادل نیروهای دو دفتر مشابه رابط دیگر در استان محسوب می شد.
۴- اصلاحات و کاهش نیروهای سازمان با دفتر نمایندگی کارون شروع نشده و به این دفتر نیز خاتمه نمی یابد. پیش از این نیز در استان و برخی دفاتر نمایندگی مانند مسجدسلیمان انجام شد و احتمال این تغییر در آینده نیز وجود دارد و با تغییرات انجام شده، این دفتر با یک کارمند، یک حسابدار و رئیس دفتر نمایندگی اداره خواهد شد و وضعیت ساختاری آن مانند دفاتر مشابه از جمله لالی، گتوند، شادگان و دشت آزادگان خواهد بود.
۵- بطور کلی  این تغییرات برای ارتقا کیفیت خدمات مهندسی به مهندسان و بهره برداران، تثبیت جایگاه نظام مهندسی، کاهش هزینه های سازمانی و بهره وری بیشتر منابع نیروی انسانی بوده و نگاه قومیتی در این میان اصلاً وجود نداشته است.
۶- سازمان همچنین این آمادگی را دارد که به منظور احترام به جایگاه مهندسان فرهیخته شهرستان کارون جلسه ای مشترک با آنان برگزار نموده تا برای آینده و پویایی این دفتر نمایندگی اقدامات بهتری نیز صورت پذیرد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان یک انجمن در شهر اهواز می باشد

      نظرات