عزم جدی ایران برای توسعه روابط بندری با قطر

عزم جدی ایران برای توسعه روابط بندری با قطر

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در سفر به استان بوشهر و فعالیت های توسعه ای که در بنادر این منطقه در حال انجام است، افزود: به لحاظ جغرافیایی در ایران استان بوشهر از سهولت بیشتری برای صادرات به بنادر کشور قطر برخوردار است که امیدواریم با توجه به ظرفیت مطلوب موجود از این مهم برای صادرات و ترانزیت کالا به قطر بخوبی استفاده شود.
وی با تاکید بر افزایش همکاری های بندری ایران و قطر اذعان داشت: با توجه به انگیزه خوب طرف های ایرانی و قطری همکاری بندری این دوکشور رو به افزایش است.
راستاد ادامه داد: مسئولان بندری ایران و قطر ارتباط بسیار خوبی با یکدیگر دارند و طی چند ماه گذشته نیز با سفرهای متقابل توسعه همکاری های بندری ایران و قطر مورد تاکید قرار گرفته است.
وی درباره طرح های توسعه مجتمع بندری نگین، تصریح کرد: عملیات اجرایی اسکله کانتینری مجتمع بندری نگین به طول ۳۰۰ متر به اتمام رسیده است. با پایان لایروبی و در قالب فاز نخست تا یک ماه آینده پهلودهی کشتی ها با ظرفیت ۲۰ هزار تن در این اسکله فراهم می شود.
وی گفت: همزمان برای توسعه پسکرانه های مجتمع بندری نگین و تامین تاسیسات زیربنایی این مجتمع عملیات اجرایی تاسیسات زیربنایی با ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار شروع می شود. پیش بینی می شود، تامین تاسیسات زیربنایی مجتمع بندری نگین به مدت ۲ سال زمان ببرد.
راستاد در ارتباط با توسعه جاده دسترسی از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به سمت مجتمع بندری نگین خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این پروژه با ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار پس از برگزاری مناقصه آغاز می شود.
وی ادامه داد: در ارتباط با افزایش کانال دسترسی بندر بوشهر نیز تاکنون روند مطالعاتی آن به خوبی طی شده و در مجموع با پیش بینی طرح های توسعه ای افق بسیار روشنی به روی بندر بوشهر گشوده شده است.
به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی وی درباره پروژه هوشمند سازی بندر بوشهر، گفت: برنامه تامین زیرساخت ها و هوشمند سازی بنادر در دستور کار جدی سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى

    اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات