کارگروه مدیریت اطفاء حریق جنگلها و مراتع در شهرستان خداآفرین تشکیل شد


به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی: حمید غفاری اظهار داشت: این جلسه  با توجه به شروع فصل گرما و وجود احتمال آتش سوزی در مراتع و جنگل های منطقه حفاظت شده ارسباران جهت انجام هماهنگی های لازم بین ادارات و ارگان ها در خصوص مواجهه با این بحران تشکیل شد.

وی در ادامه افزود: در این جلسه با دستورات فرماندار شهرستان به کلیه دستگاه های زیربط جهت انجام اقدامات لازم جهت اطفای حریق در مواقع احتمالی مقرر شد در صورت بروز آتش سوزی ارگان ها با کلیه نیروها و تجهیزات خود جهت اطفای حریق اقدامات لازم را انجام دهند.

غفاری گفت: در این جلسه مقرر گردید که در زمان آتش سوزی هلال احمر به عنوان اکیپ پشتیبانی و خدمات رسان ؛ فرمانداری محترم در لحظه بحران به اعضا کارگروه اطلاع رسانی و منطقه آزاد ارس مرکز خداآفرین ادوات و وسایل اطفا حریق را تهیه کند.

غفاری در خصوص توصیه ها به مسافران و گردشگران جهت جلوگیری از برزو آتش سوزی در این مناطق گفت: خودداری از بر افروختن هر گونه آتش در داخل جنگل و داخل منطقه حفاظت شده بویژه در مجاورت مهمترین مورد در این خصوص است.

مسئول اداره حفاظت محیط زیست خداآفرین در پایان با بیان اینکه شهروندان در صورت نیاز به روشن کردن آتش حتماَ بعد از اتمام کار، به طور کامل آنرا خاموش کنند، تصریح کرد: وجود گیاهان خشک در منطقه و گرمای هوا دو عامل اصلی وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع است و شهروندان باید با توجه به این عوامل در منطقه حضور یابند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی در شهر تبریز می باشد

      نظرات