تشکل های مردم نهاد بهترین عامل آموزش و فرهنگسازی زیست محیطی در جامعه هستند

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رضا موسوی در دیدار جمعی از تشکل های مردم نهاد محیط زیستی استان گفت: در سال های گذشته مطالبات و آگاهی مردم در حوزه محیط زیست بسیار افزایش یافته است و این یک ظرفیت بسیار خوب و ارزشمند است.

وی بر ضرورت مشارکت و حضور مردم برای حفظ و حراست از محیط زیست در ابعاد گوناگون تاکید کرد و گفت: تشکل های مردم نهاد می توانند به عنوان پیوند دهنده میان دولت و مردم، بهترین عامل آموزش، فرهنگسازی و آگاهی بخشی محیط زیستی در جامعه باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه در راستای توانمندسازی سمن های محیط زیست و منابع طبیعی استان اقدام خواهیم کرد، اظهار داشت: باید هرچه بیشتر از ظرفیت آحاد جامعه در راستای دستیابی به اهداف و تحقق رسالت های محیط زیستی بهره مند شویم.

وی با اشاره به وجود معضلات و چالش های متعدد محیط زیستی در استان قم، خاطرنشان کرد: تشکل های مردم نهاد نباید در برابر رویدادها، مشکلات و مسائل محیط زیستی استان منفعل باشند، بلکه باید ابتکار عمل را در دست داشته و عکس العمل های منطقی، به موقع و کارشناسی داشته باشند.

نمایندگان تشکل های مردم نهاد محیط زیستی استان قم نیز در این جلسه با اشاره به تخصص و توانمندی این تشکل ها، خواستار هماهنگی، همکاری و تعامل هرچه بیشتر با اداره کل حفاظت محیط زیست شده و نقش مهم و موثر تشکل ها در تاثیرگذاری در فضای عمومی جامعه را مورد توجه قرار دادند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات