رئیس پلیس پیشگیری خراسان رضوی:محیط بان باید مطالبه گرباشد / مسئولیت اجتماعی در حفظ محیط زیست

رئیس پلیس پیشگیری خراسان رضوی دردیدار با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بر ضرورت مطالبه گری محیط بانان در تمام حوزه های حفاظت محیط زیست تاکید کرد و افزود : حفظ و پاسداری از آب ، خاک و هوا و جلوگیری از آلودگی های محیط زیست نیز بر عهده محیط بانان است و این قشر زحمتکش در این خصوص نیز باید مطالبه گر باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی،سرهنگ عباس صارمی ادامه داد: فرهنگ سازی عمومی درحوزه حفاظت محیط زیست لازم است و همه باید نسبت به محیط زیست احساس مسئولیت کرده و آن را به فرزندان خود تسری دهند.

وی درادامه ضمن اشاره به تبعات ناشی از تخریب محیط زیست در زندگی شکارچیان غیر مجاز و متجاوزان طبیعت اظهار داشت : درحوزه پیشگیری ۳۰ درصد سهم پیشگیری انتظامی و ۷۰ درصد سهم پیشگیری وضعی و اجتماعی است و باید حفظ محیط زیست به این ۷۰ درصد بپیوندد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان نیز درادامه از توانمندی هاو اهتمام یگان حفاظت محیط زیست استان بعنوان ضابطین قضایی در حفاظت شبانه روزی از عرصه های طبیعی و مناطق تحت مدیریت این اداره کل سخن گفت و افزود : خوشبختانه لایحه کامل حمایت قضایی از محیط بانان در شرف تصویب نهایی است و امیدواریم بزودی شاهد اجرای آن به عنوان یک قانون ارزشمند در احقاق حقوق محیط بانان باشیم.

تورج همتی همچنین با اشاره به ارتقاء حمایت های مالی از محیط بانان وبخشنامه اخیر ستاد کل نیروهای مسلح افزود:تمام حوزه های دادگستری استان با عزم و اراده لازم پیگیر حل مشکلات حوزه محیط زیست هستند و باید از این ظرفیت و تعامل شکل گرفته حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات