پایش مشترک محیط زیست ، صنعت و معدن و فرمانداری از معادن شهرستان اسلامشهر


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از پایش مشترک محیط زیست ، صنعت و معدن و فرمانداری  از معادن  این شهرستان جهت بررسی وضعیت زیست محیطی این واحدها و اعلام جرم علیه بزرگترین گود تخلیه نخاله در محاکم قضایی شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران ،ولی اله محمدی با اعلام این خبر گفت: گشت مشترک که به منظور بررسی  میزان گرد و غبار در منطقه معادن صورت پذیرفت نقش بسزایی در بررسی وشناسایی واحد های آلاینده درسطح معادن داشته است.
وی با بیان اینکه با توجه به اینکه  عمق برداشت و حتی دپوی شن و ماسه در معادن  نقش بسیار مهمی در کیفیت هوا دارد از این رو با دپوی زیاد مخالف هستیم، افزود: تمامی  واحدهای شن وماسه منطقه باید به سیستم بازچرخانی آب توسط تیکنر مجهز باشند.
محمدی اظهار داشت: درصورت وجود هرگونه تخلف برخورد قاطع طبق قوانین و ضوابط زیست محیطی با خاطیان صورت می گیرد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر در ادامه به اعلام جرم علیه بزرگترین گود تخلیه نخاله در محاکم قضایی شهرستان اشاره داشت و افزود: با  توجه به شکایت واصله و گزارشات کارشناسان  این اداره گود تخلیه نخاله ساختمانی  در منطقه معادن به علت انتشار دود و ذرات معلق در هوا و عدم رعایت الزامات زیست محیطی  موجب آلودگی محیط زیست و سلب آسایش مردم را فراهم  آورده است.
وی تصریح کرد: پس از بررسی موضوع و ارائه گزارشات ضمن صدور اخطاریه و پیگیری های حقوقی  نماینده این اداره، منجر به معرفی واحد به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان  گردیده است.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات