عزم عمومی فعالان و دوستداران محیط زیست در شهرستان دشتستان برای نجات حیات وحش تشنه

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ، این روزها با گرم شدن هوا در شهرستان دشتستان که گاهی به بالاتر از ۵۰ درجه هم می رسد ، منابع و چشمه های آبی عرصه های طبیعی شهرستان درحال خشکیدن است و اینبار دوستداران محیط زیست در قسمت های مختلف شهرستان دشتستان درحال احیاء آبشخورهای طبیعی و یا ساخت آبشخور مصنوعی برای زیستمندان این شهرستان هستند.

گروههای مختلف مردمی در مناطق بوشکان ، کلمه ، گیسکان ،آبپخش ، سعدآباد و شبانکاره با هماهنگی و همکاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان و پاسگاه محیط بانی شهید محمدی بخش بوشکان ، اقدام به ایجاد محلی برای رفع تشنگی پرندگان و حیوانات وحشی در طبیعت نموده اند.

حسین دلشب مدیرکل محیط زیست استان بوشهر نیز ضمن ستایش این اقدام گفت : باعث افتخار بنده و همکارانم در مجموعه محیط زیست است که مردم برای اینگونه فعالیت ها پیش قدم می شوند و این حرکت ها، انرژی ما را برای حفاظت از محیط زیست دوچندان می کند. مشکل کمبود آب از چالشهای بسیار خطرناک برای حیات وحش بوده و باعث مهاجرت و تلف شدن حیوانات مناطق مختلف طبیعی می گردد . وی افزود : ساخت آبشخور و احیاء آبشخورهای طبیعی مدتهاست در دستور کار این اداره کل قرار گرفته و با حضور گروههای داوطلب مردمی خصوصا در خارج از مناطق تحت مدیریت سازمان ، سرعت بیشتری به خود گرفته است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات